הערב זה קורה! גמר אירוויזיון 2021 ייערך ברוטרדם שבהולנד. 26 נציגים יתחרו זה בזה על גביע התחרות ועל הזכות לארח את אירוויזיון 2021 במדינתם. קבלו את כל הפרטים שכדאי לכם לדעת.




אחרי שבשנה שעברה בוטלה לראשונה תחרות האירוויזיון בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, חוזרת התחרות האהובה תחת מגבלות וחוקים חדשים. הערב יתקיים גמר האירווזיון בשעה 22:00, וישודר בערוץ 'כאן 11' בשידור חי.תוצאות התחרות יקבעו על ידי צוות שופטים (50% מהתוצאה) וקהל הצופים (50% מהתוצאה). בסיום הערב יקבע השיר הזוכה והמדינה שתארח את התחרות בשנה הבאה.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




סדר הופעות השירים:

1. קפריסין: Elena Tsagrinou – El Diablo
2. אלבניה: Anxhela Peristeri – Karma
3. ישראל: Eden Alene – Set Me Free
4. בלגיה: Hooverphonic – The Wrong Place
5. רוסיה: Manizha – Russian Woman
6. מלטה: Destiny – Je Me Casse
7. פורטוגל: The Black Mamba – Love Is On My Side
8. סרביה: Hurricane – Loco Loco
9. בריטניה: James Newman – Embers
10. יוון: Stefania – Last Danc”
11. שוויץ: Gjon’s Tears – Tout l’Univers
12. איסלנד: Da∂i Freyr &Gagnamagni∂ – 10 Years
13. ספרד: Blas Cantó – Voy A Querdarme
14. מולדובה: Natalia Gordienko – Sugar
15. גרמניה: Jendrik – I Don’t Feel Hate
16 פינלנד: Blind Channel – Dark Side
17. בולגריה: Victoria – Growing Up is Getting Old
18. ליטא: The Roop – Discoteque
19. אוקראינה: Go_A – Shum
20. צרפת: Barbara Pravi – Voilà
21. אזרבייג'אן: Efendi – Mata Hari
22. נורווגיה: TIX – Fallen Angel
23. הולנד: Jeangu Macrooy – Birth of a New Age
24. איטליה: Måneskin – Zitti E Buoni
25. שוודיה: Tusse – Voices
26. סן מרינו: Senhit – Adrenalina




ישראל באירוויזיון 2021

את ישראל תייצג את הזמרת עדן אלנה שזכתה בתכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון 2020". עדן נבחרה לייצג את ישראל באירוויזיון 2020 עם השיר "Feker Libi" אך התחרות בוטלה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. תאגיד השידור הישראלי בחר להמשיך את שיתוף הפעולה עם עדן גם לקראת אירוויזיון 2021. לקראת התחרות שתיערך הערב הקליטה הזמרת שלושה שירים שהתמודדו זה מול זה במשדר "השיר שלנו לאירוויזיון 2021". השיר שנבחר לייצג את ישראל הוא "Set Me Free" שנכתב על ידי עמית מרדכי, עידו נצר, נועם זלטין ורון כרמי.

הופעות הביניים

די ג'יי אפרוג'ק

במופע האומנותי של הגמר יופיעו בין היתר האמנים ההולנדים המפורסמים הדיג'יי אפרוג'ק (Afrojack), המוזיקאי וולף (פליט תוכנית הריאליטי "The Voice" בגרסה ההולנדית), ואיתם שרה הזמרת גלניס גרייס (Glennis Grace) בשיר "Music Binds us", באופן שמתבטא היטב עם סלוגן התחרות "Open Up". נזכיר כי גלניס גרייס ייצגה את הולנד באירוויזיון 2005 עם הבלדה My Impossible Dream, אשר סיימה בחצי הגמר במקום ה-14 ולא העפילה לגמר.

לאחר מכן יוקרנו ביצועים של זוכי עבר בתחרות, ביניהם מונס זלמרלוב, להקת Teach-In, לני קורסנדרה קים, הלנה פפאריזו היווניה ולהקת המטאל Lordi. הקטע האחרון יהיה של דאנקן לורנס, זוכה אירוויזיון 2019, שכזכור נמצא חיובי לנגיף הקורונה ועל כן שודרו ביצועים שלו לשירים "Arcade" ו-"Stars" שהוקלטו מראש.




הצבעה

גם השנה ההצבעה תורכב מ- 50% של הצבעת שופטים ו- 50% של הצבעת הצופים בבית. השופטים ברחבי אירופה כבר צפו בתחרות וניקדו את השירים המועדפים אליהם – עכשיו תורכם לקבוע מי יהיה הזוכה של תחרות האירוויזיון. בישראל ניתן להצביע בעזרת האפליקצייה הרשמית של האירוויזיון או בעזרת סמס עם מספר השיר למספר הטלפון 7070.

הימורים

נכון לרגע כתיבת שורות אלה יש מועמד מוביל אחד לקחת את הגביע הבייתה – מדובר בלהקה האיטלקית, Måneskin (מונסקין), אשר תבצע את השיר "Zitti E Buoni". על הזכייה האיטלקית מאיימות שתי מדינות עיקריות – צרפת ומלטה. בזמן שאיטליה וצרפת יפיעו לקראת סוף רשימת ההופעות איטליה דווקא תופיע בתחילתה. ישראל מודרגת במקום ה- 19. לרשימת ההימורים המלאה – לחצו כאן.

האם נזכה הערב לראות את איטליה זוכה לראשונה באירוויזיון מאז 1990? או שנזכה להפתעה ממדינה אחרת? לאיזה מקום ישראל תגיע? אתם מוזמנים לצפות בגמר אירוויזיון 2021, הערב, החל מהשעה 22:00.




 

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!




    מחפשים צלם בר מצווה? בחרו רק ב- LaVie Photography!