הזמר האיסלנדי, דאדי פרייר, עלה לבמה לחזרה שנייה עם השיר "10Years". השארו מעודכנים עם כל הדיווחים מרוטרדם שבהולנד...

הביצוע הלפני אחרון מבין שירי חצי הגמר השני הוא של איסלנד. דאדי וחמשת חברי הגגנאמגניד נמצאים על הבמה, לבושים בפיג'מות בצבע טורקיז עם איור של כל אחד מהם. זהו הסמל המסחרי של ההרכב, מאז שנחשפנו לדאדי בקדם האיסלנד בשנת 2017, בו סיים שני. הרקע מראה כוכבים וחייזרים, בהשראת הקליפ המשעשע שעשו עבור השיר בו התחפשו לגיבורי על הנלחמים במפלצת. חלק מחברי ההרכב מנגנים על מעגל קלידים, מה שמחזיר אותי נשכחות לאירוויזיון 2014 בו Ovi, חצי מהצמד הרומני, השתמש באינסטרומנט זה. לא ניכרו הפתעות מיוחדות בהופעה זו מבחינת כוריאוגרפיה – ריקוד תנועות הידיים האופייני לדאדי נשמר גם בהופעה זו.

מבחינה ווקאלית, דאדי מבצע את השיר במידה טובה מאד ולא נראה כי התקשה ברגע מסוים בו. לקראת סוף השיר, בקטע בו משולבים הקולות שהוקלטו מראש משתנה מסך הלד מאחוריו ומציג אנימציה של עשרות ילדים קטנים הלבושים בבגדים בגוון הטורקיז המזוהה עם הלבוש המסורתי של דאדי והרכבו. בסשן השלישי, היה שימוש בפירוטכניקה של זיקוקים בסוף השיר. בשנה שעברה הם כיכבו בצמרת טבלת ההימורים של התחרות, אולם עולה השאלה האם יש להם סיכוי לאיים על הכתר השנה? ובכן, אני מעריך שהשיר יצליח לסיים בתחתית העשירייה הפותחת אולם מכאן ועד למאבק הזכייה הדרך נראית ארוכה יותר. בעיקר משום שלא מדובר בשירם משנה שעברה, שהיה הרבה יותר קליט.

לצפייה בחזרה השנייה של איסלנד:

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




איסלנד באירוויזיון 2021

"10Years" (בעברית: "10 שנים") הוא שם השיר שיבוצע על ידי הזמר דאדי פרייר (Daði Freyr) ולהקת Gagnamagnið אשר ייצגו את איסלנד בחצי הגמר השני של אירוויזיון 2021 שיתקיים ב- 20 במאי. השיר נכתב על ידי הזמר דאדי פרייר והוא מתכתב עם סגנון הסינט-פופ-דיסקו שמאפיין את הזמר. השיר כולו מבוצע בשפה האנגלית.

בימים אלה מדורגת איסלנד במקום חמישי בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2021.




דאדי פרייר פטורסון (Daði Freyr Pétursson)

דאדי פרייר פטורסון, בן 29, הוא זמר ויוצר איסלנדי אשר גדל בדנמרק ומתגורר כעת בברלין, גרמניה. היוצר מנגן על פסנתר, גיטרת בס ותופים.

הזמר היה חבר בלהקה האיסלנדית RetRoBot בין השנים 2012-2014. ב- 2014, לאחר שעבר לברלין, החל לעבוד באולפני הקלטות במקביל להופעותיו תחת שם הבמה Mixophrygian.

ב- 2017 התמודד בקדם האירוויזיון האיסלנדי עם השיר "Is This Love" אשר הגיע למקום השני. ב- 2020 זכה בקדם אירוויזיון האיסלנדי במקום הראשון עם השיר "Think about Things" שזכה להצלחה גדולה, אך הזמר ולהקתו לא זכו לעמוד על בימת התחרות בשל ביטולה בעקבות התפרצות מגפת הקורונה.

זו תהיה ההשתתפות ה- 33 של איסלנד באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום השני ב- 1999 וב- 2009.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!