הלהקה האוקראינית, GO_A, עלתה לבמה לחזרה ראשונה עם השיר "Shum". השארו מעודכנים עם כל הדיווחים מרוטרדם שבהולנד...

ההופעה הלפני אחרונה של היום השני לחזרות הייתה של ההרכב האוקראיני, GO_A. סולנית הלהקה לבוש בשמלת עור שחורה כאשר יש לה שרוולי נוצות ירוקים, בעוד יתר חברי הלהקה לבושים במעילי גשם לבנים ייחודיים. התפאורה של השיר מורכבת מעצי פלסטיק, בזיקה לכך שמדובר בשיר על טבע וירוק. סגנון "שירת הצעקות" מוכר לנו מהשיר של נציגות לפולין לאירוויזיון 2019, הלא הן בנות ההרכב טוליה (Tulia). זו הייתה הופעת מוזיקת עולם פסיכידאלית מקפיצה, שמאד בולטת בחלק הזה של חצי הגמר. מבחינה ווקאלית זה עובר במידה נחמדית, אך גולת הכותר בשיר זה הקצב המסעיר שפשוט סוחף. אני תוהה לגבי היחס של חברי הג'וריז לשירים מהסגנון הזה, מאחר וגם השיר של פולין בשנת 2019 וגם "Samo Shampioni" ("רק אלופים") שייצג את בולגריה 2013 שבוצע ע"י אליצה וסטויאן זכו לכתף קרה מהם.

לצפיה בקטע מהשיר האוקראיני, נא לחצו על התמונה מטה

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו

אוקראינה באירוויזיון 2021

"Shum" (בעברית: "רעש") הוא שם השיר שיבצע ההרכב GO_A אשר ייצג את אוקראינה בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2021 שיתקיים ב- 18 במאי. מילות השיר נכתבו על ידי חברי הלהקה קטרינה פבלנקו (Kateryna Pavlenko), טאראס שבצ'נקו (Taras Shevchenko) ואיגור דידנצ'וק (Igor Didenchuk). השיר כולו מבוצע בשפה האוקראינית. השיר עוסק ב"להעיר ולזמן את האביב ולזרז את התעוררות כל היצורים החיים אחרי החורף". מדובר באינטרפרטציה מודרנית לשיר אביב פולקלוריסטי-אוקראיני בעל שם זהה.

בימים אלה מדורגת אוקראינה במקום 16 בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2021.

Go_A – מי אלה?

הרכב Go_A, המשלב מוסיקה עממית-אלקטרונית, הוקם ב- 2012 כאשר במהלכים השנים השתנה הרכב הלהקה 14 פעמים. כעת חברי הלהקה הם: הסולנית קטרינה פבלנקו (Kateryna Pavlenko), המוסיקאי אשר מנגן על מספר רב של כלים – טאראס שבצ'נקו (Taras Shevchenko), החלילן איגור דידנצ'וק (Igor Didenchuk) והגיטריסט ג'ון הריהורייק (Johm Hryhoryak).

ההרכב משלב מוסיקה אוקראינית עממית יחד עם ביטים אלקטרוניים מודרניים, תופים אפריקאיים וגיטרות חשמליות רועשות.

זו תהיה ההשתתפות ה- 16 של אוקראינה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה עד היום הוא המקום הראשון בשנים ב- 2004 וב- 2016. הזכייה האחרונה התרחשה בשנת 2016 עם השיר "1944" בביצוע של ג'אמלה (Jamala).

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!