הזמרת הרוסיה, מניז'ה, עלתה לבמה לחזרה ראשונה עם השיר "Russian Woman". השארו מעודכנים עם כל הדיווחים מרוטרדם שבהולנד…

הזמרת השלישית שהופיעה היום זו מניז'ה (Manizha) הרוסיה. מניז'ה לבושה בשמלה מסורתית מנופחת ועם כיסוי ראש מסורתי, הנקרא Kokoshnik. לאחר קטע קצר היא יוצאת מתוך השמלה, המזכירה מעין בבושקה (בובה רוסיה, בתוכה מסתתרות בובות קטנות יותר).

אקט זה מזכיר במקצת את הזמרת ההולנדית לינדה מאירוויזיון 2000, אשר יצאה מתוך שמלה ענקית אף היא (כשמתוכה יצאו אף המלווים). זו הופעה המאופיינת בהולוגרמות פולקלוריסטיות, המציגות נשים רוסיות מסורתיות מתקופות שונות – דבר המתיישב עם מסר השיר על האשה הרוסית מהתקופות השונות. כמו כן, במסכים נרשמים ביטויים מעצימים כמו "Be Strong", "Strong Enough ו-"Be Yourself". מניז'ה נעזרת בארבעה מלווים, מופיעה מלאת ביטחון וכריזמה. ברגע שבו היא שרה סביב ארבעת המלווים, יש שימוש קל בפירוטכניקה. כמו כן, מאניז'ה נועצת את המבטים הייחודיים שלה, הזכורים היטב מהופעתה בקדם הרוסי. בסוף השיר, מוצגות במסך בריבועים קטנים נשים מרחבי העולם, ברוח השיר. ניכרות בהופעה אלמנטים המזכירים מאד את הופעתה של נטע שלנו, שגם היא שרה על מסר של העצמה נשית ושל אהבה עצמית. נופתע מאד אם הופעה זו לא תזכה את רוסיה בכרטיס הנכסף לגמר הגדול. מעניין לראות האם השנה השופטים יתמכו ברוסיה, בניגוד לשנים קודמות.

לצפייה בקטע מתוך החזרה של רוסיה, לחצו על התמונה

במסיבת העיתונאים, מניז'ה נשאלה על השמלה הייחודית אותה לבשה. הזמרת ציינה כי "מדובר במניפסט של אישה רוסיה, השמלה עשויה מטקסטיל כאשר כל אישה רוסיה תרמה חלק עבור השמלה. השמלה מייצגת את הלאומים השונים המרכיבים את רוסיה. המטרה בשימוש בה הוא לבטא את המסורת. אני מאד נרגשת להשתתף בתחרות".

כמו כן, היא הוסיפה כי הרעיון בשמלה הוא לבטא את מעמד הפועלים. היא בנוסף נשאלה על השימוש בשפה הרוסית, חרף העובדה שלא נולדה ברוסיה. היא השיבה ואמרה כי "גדלתי ברוסיה, אני אוהבת את השפה ואת רב-התרבותיות שקיימת ברוסיה. מניז'ה ציינה כי התרגשה מאד להופיע בקדם הרוסי עם השיר "Russian Woman" ולזכות איתו ביום האישה הבינלאומי.

לסיום היא נשאלה על שירי אירוויזיון שהיו לה להשראה, והיא ציינה שתיים: את "דיווה" של דנה אינטרשיונל וכן את טאטו (T.a.t.u), נציגות רוסיה לאירוויזיון 2003.

 

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




רוסיה באירוויזיון 2021

"Russian Woman" (בעברית: "אישה רוסייה") הוא שם השיר שיבוצע על ידי הרכב הזמרת מניז'ה (Manizha) אשר תייצג את רוסיה בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2021 שיתקיים ב- 18 במאי, שם תתמודד מול נציגת ישראל – עדן אלנה. השיר נכתב על הידי זמרת יחד עם היוצרים הישראליים אורי קפלן ואורי אבני. השיר מבוצע בשפה הרוסית והאנגלית.

רגע לפני החזרות דורג השיר הרוסי במקום 15 בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2021.

מאחורי השיר עומדים הזמרת יחד עם שני ישראלים:

  • אורי קפלן – סקסופוניסט ומפיק מוזיקלי, עובד בעיקר מארה"ב. הקים ב- 2004 את הרכב בלקן ביט בוקס המצליח. שיתף פעולה עם Fifth Harmony וג'ייסון דרולו (Jason Derulo).
  • אורי אבני – יוצר ומפיק מוסיקלי שעבד יחד עם מוקי ("לב חופשי", "ילד של אבא"), מופע הארנבות של ד"ר קספר, רוני דלומי, הראל סקעת ועוד. בשנה שעברה היה בין כותבי השיר "Savior in the Sound" שביצעה עדן אלנה במשדר "השיר הבא לאירוויזיון", שם הגיע למקום הרביעי.




מניז'ה – מי זו?

מניז'ה סנגין (Manizha Sangin) או בשמה המלא מניז'ה דאלרובנה חמרוייבה, זמרת היפ-הופ בת 29 ממוצא טג'קיסטני. היא החלה את הקריירה המוסיקלית כבר בשנת 2003, בהיותו בת 12, כאשר השתתפה בתחרויות שירה לילדים. בשנת 2007 הצטרפה לפרוייקט המוסיקלי Ru.Kola. ב- 2011 עזבה את הפרוייקט והצטרפה ללהקה הרוסית Assai ובהמשך עזבה את הלהקה וחברה להרכת Krip De Shin.

ב- 2016 פתחה הזמרת בקריירת סולו. מאז שחררה עשרות סינגלים ושני אלבומים. הזמרת ביצעה את הגרסה הרוסית לשיר הפסקול "עומדת בדרך המלחמה" מהסרט "מולאן".

מניז'ה זכתה לייצג את רוסיה באירוויזיון לאחר שזכתה בקדם אירוויזיון המקומי.

זו תהיה ההשתתפות ה- 23 של רוסיה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה הוא המקום הראשון בשנת 2008 עם השיר "Believe" בביצוע של דימה בילאן (Dima Bilan).



הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!