הזמרת מונטיין והמשלחת האוסטרלית לאירוויזיון לא יגיעו לרוטרדם ולכן לא יבצעו את הופעתם בשידור חי. אוסטרליה תתמודד באירוויזיון תוך שימוש בהקלטת גיבוי שצולמה מראש.

בהמשך לדיווחנו בשבוע שעבר, היום התבשרנו על המדינה הראשונה אשר לא תשתתף פיזית על אדמת רוטרדם ותיעזר בהקלטות הגיבוי (Live-On-Tape) – אוסטרליה. הכרזה זו באה חמישה שבועות בדיוק לפני חצי הגמר הראשון. נדגיש שאוסטרליה תתמודד בתחרות למרות הכל ועדיין שואפת לזכות במקום הראשון.

רשות השידור האוסטרלית, SBS, יצאה היום בהכרזה לפיה מונטיין (Montagine) ויתר חברי המשלחת, לא יגיעו פיזית להשתתף ברוטרדם. במקום זאת, בערב חצי הגמר הראשון ישתמשו בהקלטת הגיבוי שהוקלטה מראש, עבור מקרה זה. 

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




ג'וש מרטין, ראש המשלחת האוסטרלית, הסביר כיצד הגיעו להחלטה זו: "בשנת 2021, אוסטרליה תתחרה שוב בתחרות המוזיקה הגדולה בעולם, אך הפעם נציגתנו, מונטיין, תייצג את המדינה בארצה ולא בחוץ לארץ. לאחר הערכות ממושכות ועמוקות, SBS החליטה לא לשלוח משלחת אוסטרלית לאירוויזיון. הגענו להחלטה קשה זו לאחר שיקול האתגרים באשר לנגיף הקורונה, כולל גורמים נוספים שעלו במצב של טיסה לאירוע מאוסטרליה ובחזרה אליה".

מונטיין, נציגת אוסטרליה לתחרות, הוסיפה: "באופן טבעי, אני עצובה מכך ששנתיים רצופות לא התאפשר לי להופיע בתחרות בשידור חי. למרות האכזבה, זו עדיין פריבילגיה גדולה עבורי לקחת חלק בתחרות ולהתחרות בה, במשך שנתיים רצופות. הייתי זמינה לשלוח שני שירים אשר אני גאה בהם. אני עדיין שמחה שאני יכולה להציג את שירי, 'Technicolor' השנה. שום מגפה לא תוכל למגר את החגיגיות הזו. האירוויזיון יחיה לעד".




מרטין אסטרדל, המפקח מטעם איגוד השידור האירופי על התחרות, אמר: "אנו מצטערים על כך שלא נוכל לקבל את פניה של מונטיין ברוטרדם, בחודש מאי. יחד עם זאת, אנו מבינים את הנסיבות החריגות והייחודיות שהוצגו עבור המשלחת האוסטרלית החרוצה, אשר עד הרגע האחרון עשו את המיטב בכדי להיות נוכחים בהולנד במידת האפשר. אנו שמחים שאנו יכולים לתת לה להתחרות עם יתר 38 המדינות הודות לשימוש בהקלטת הגיבוי של שירה, 'Technicolor'".

נכון לרגע זה, אנשים מחוץ לאיחוד האירופי אינם רשאים להגיע להולנד. יחד עם זאת, השלטונות ההולנדים רשאים להעניק חריגות עבור מקצוענים בתחום האומנות ובמגזרים יצירתיים. כך שלכאורה, קיים פתח המאפשר כניסה לנציגי המדינות אשר אינן חלק ממדינות האיחוד (כמו אוסטרליה, ישראל, מדינות מזרח אירופאיות אשר אינן חלק מהאיחוד – כמו רוסיה ואזרבייג'אן, ועוד).

סיטסה באקר, מפיק התחרות, אישר כי משרד החינוך, התרבות והמדע ההולנדי העניק חריגות למשתתפי האירוויזיון. הוא אמר, "זה אומר שנכון לרגע זה, אנו מצפים שכלל המשלחות תוכלנה להיות נוכחות ברוטרדם."




אוסטרליה באירוויזיון 2021

"Technicolour" (בעברית: "טכניקולור") הוא השם שיבוצע על ידי מונטיין (Montaigne) אשר תייצג את אוסטרליה בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2021 שיתקיים ב- 18 במאי, ויתמודד מול נציגת ישראל עדן אלנה. השיר נכתב על ידי הזמרת יחד עם דייב האמר (Dave Hammer), כותב שירים ומפיק מסידני. השיר נכתב בשפה האנגלית והופק במיוחד עבור האירוויזיון במטרה "לשים דגש על הקול של מונטיין. ולבצע המנון פופ קצבי".

השנה תהיה ההשתתפות השישית של אוסטרליה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה עד היום הוא המקום השני עם השיר "Sound Of Silence" בביצוע של הזמרת הגדולה Dami Im. בכל 5 שנות השתתפותה באירוויזיון הצליחה אוסטרליה להעפיל לגמר.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!