המפיק הראשי של התחרות, סיטסה באקר, חושף: קיימת אי וודאות לגבי האפשרות שנציגת אוסטרליה תגיע פיזית לאירוויזיון ברוטרדם.

ההכנות לאירוויזיון 2021 בעיצומן, ובעוד שבועות ספורים תגענה המשלחות לרוטרדם. יחד עם זאת, קיים אי וודאות לגבי האפשרות שנציגת אוסטרליה, מונטיין (Montaigne), תוכל להיות נוכחת פיזית ברוטרדם ולכן ייתכן שהופעתה תתבסס על קליפ הגיבוי (Live-on-Tape) אשר צולם מראש.

סיטסה באקר, המפיק הראשי של התחרות התייחס לסוגיה בראיון לאתר ההולנדי Ad.nl, ושפך אור כלפי אי הוודאות כלפי הגעת משלחות המגיעות לרוטרדם במהלך חודש מאי. הוא אף ציין שלמדינות האיחוד האירופי יותר קל להגיע פיזית מאשר מדינות אשר אינן חלק ממדינות האיחוד האירופי.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




נכון לרגע זה, אנשים מחוץ לאיחוד האירופי אינם רשאים להגיע להולנד. יחד עם זאת, השלטונות ההולנדים רשאים להעניק חריגות עבור מקצוענים בתחום האומנות ובמגזרים יצירתיים. כך שלכאורה, קיים פתח המאפשר כניסה לנציגי המדינות אשר אינן חלק ממדינות האיחוד (כמו אוסטרליה, ישראל, מדינות מזרח אירופאיות אשר אינן חלק מהאיחוד – כמו רוסיה ואזרבייג'אן, ועוד).

באקר אישר כי משרד החינוך, התרבות והמדע ההולנדי העניק חריגות למשתתפי האירוויזיון. הוא אמר, "זה אומר שנכון לרגע זה, אנו מצפים שכלל המשלחות תוכלנה להיות נוכחות ברוטרדם."




האם מונטיין תגיע לרוטרדם?

למרות האמירות המעודדות, באשר לאוסטרליה, הדברים נראים קצת פחות מעודדים באשר לאפשרות הגעתה לרוטרדם. החל מסוף חודש מרץ, אוסטרליה סגרה את הגבולות הבינלאומיים שלה. כתוצאה מכך, אזרחי אוסטרליה באופן כללי אינם רשאים לעזוב את מדינתם. צעד זה בוצע על מנת למגר את התפשטות נגיף הקורונה במדינה.

סיטסה באקר התייחס לכך, ואמר: "אוסטרליה מהווה קושי, למשל, וזאת מאחר שיש לה הגבלות מחמירות על יציאה מהארץ". הוא סיכם את דבריו בלקוניות: "אנו מקווים לשמוע בשורות טובות עוד בקרוב".




לממשל באוסטרליה יש אפשרות לבצע חריגות, תחת שני תנאים מצטברים. ראשית, הנסיעה אמורה להוות "אינטרס לאומי". האינטרס השני והיותר נוקשה, הוא שהמשלחת האוסטרלית בעת חזרתה לאוסטרליה תשהה בבידוד של שבועיים במלון. זוהי תוספת עלויות משמעותית עבור השתתפות המדינה בתחרות האירוויזיון. מדובר בהכפלת עלויות השהייה במלון (במשך שבועיים בהולנד יש את החזרות הראשונות, השניות לתחרות ועד המופעים הרשמיים). ועדיין, זה אפשרי.

כמו יתר המדינות המתחרות, גם אוסטרליה הקליטה מראש את הופעת הגיבוי שלה (Live-On-Tape Performance), וזאת  למקרה בו בו המשלחת לא תוכל להגיע לרוטרדם להופיע על הבמה בשידור חי.

במהלך החודש החולף, מונטיין הביעה אופטימיות לגבי סיכויי הגעתה לרוטרדם. בעת השקת שירה, "Technicolour" (בעברית: "טכניקולור"), היא טענה שהיא בטוחה "בסבירות של 99 אחוז" שהמשלחת האוסטרלית תוכל להגיע פיזית לרוטרדם.  היא הוסיפה בראיון זה כי התנאי שתוכל לעזוב את הארץ הוא להתחסן, וכן לעמוד בדרישות הבידוד בעת החזרה לאוסטרליה. יחד עם זאת, יש לציין שזה קרה עוד לפני שאוסטרליה נעלה את שעריה.




אוסטרליה באירוויזיון 2021

"Technicolour" (בעברית: "טכניקולור") הוא השם שיבוצע על ידי מונטיין (Montaigne) אשר תייצג את אוסטרליה בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2021 שיתקיים ב- 18 במאי, ויתמודד מול נציגת ישראל עדן אלנה. השיר נכתב על ידי הזמרת יחד עם דייב האמר (Dave Hammer), כותב שירים ומפיק מסידני. השיר נכתב בשפה האנגלית והופק במיוחד עבור האירוויזיון במטרה "לשים דגש על הקול של מונטיין. ולבצע המנון פופ קצבי".

השנה תהיה ההשתתפות השישית של אוסטרליה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה עד היום הוא המקום השני עם השיר "Sound Of Silence" בביצוע של הזמרת הגדולה Dami Im. בכל 5 שנות השתתפותה באירוויזיון הצליחה אוסטרליה להעפיל לגמר.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!