רשת הטלוויזיה של סן מרינו מאשרת השתתפות באירוויזיון 2022 ומכריזה על קיום תכנית טלוויזיה בה ייבחר הנציג של הנסיכות הזעירה באירוויזיון הבא.

לאחר שבתחילת השבוע רשות הטלוויזיה של סן מרינו, SMRTV, אישרה את השתתפות באירוויזיון 2022, נחשף כי המדינה המיניאטורית תבחר את נציגה לתחרות שתתקיים בשנה הבאה במסגרת המופע "Una voce per San Marino" (בעברית: "קול בשביל סן מרינו"). נכון לעכשיו טרם פורסם פורמט בחירת התחרות, אלא רק שהיא תהייה הפלטפורמה לבחירת הנציג של סן מרינו לתחרות האירוויזיון של שנת 2022. פורסם כי היא תיערך במהלך חודש נובמבר, מה שרומז כנראה על כך שבחירת השיר עצמה תיעשה בהמשך.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




מי שחשף את אופן בחירת הזמר הוא פדריקו פדיני אמאטי (Federico Pedini Amati) , מזכיר המדינה לענייני תיירות. "Una voce per San Marino" אמור לשמש כמופע הקדם של המדינה הזעירה, אשר התחילה את השתתפותה הראשונה באירוויזיון בשנת 2008 ע"י ההרכב Miodio עם השיר "Complice" ("שותף לפשע"). המדינה נחלה כשלון חרוץ כאשר סיימה במקום האחרון של חצי הגמר הראשון של התחרות, עם 5 נקודות בלבד.  

יש לציין כי סן מרינו זו מדינה אשר נוהגת לרוב לבחור את נציגיה לתחרות בדלתיים סגורות, ללא קדם. בשנים קודמות, אמן או גורם מטעמו (מלחין/מפיק) אשר הביע נכונות לייצג את המדינה, היה נדרש לקחת על עצמו את מימון עלויות המשלחת לתחרות והפקת השיר. כך למשל, כאשר סן מרינו יוצגה ע"י שירים של כותב השירים הגרמני המפורסם ראלף זיגל (Ralph Siegel) בין השנים 2012 ועד 2015 וכן בשנת 2017. הבחירה של רשות הטלוויזיהשל סן מרינו, SMRTV, נעשתה תחת אישורו של זיגל לממן את עלויות ההשתתפות. ראלף זיגל אף ציין בעבר כי הציע בשנת 2017 לרשות השידור הבוסנית, BHRT, לממן את עלויות ההשתתפות, אולם אז נתקל בסירוב.




הפעם הראשונה והאחרונה בה סן מרינו ערכה קדם רב-משתתפים הייתה בשנת 2018. זהו היה קדם ייחודי אשר בחר את הזמר במסגרת המופע "1in360". דבר מעניין נוסף בקדם זה היה, שהוא נערך בכלל בברטיסלבה, סלובקיה (מדינה אשר השתתפה בתחרות בפעם האחרונה בשנת 2012). כמו כן, זה היה קדם אשר היה פתוח לכלל האמנים ללא הגבלת אזרחות כלשהי. כך הייתה בו אפילו נציגות ישראלית של יהודה גברה עם שירו "Stay". גברה התחרה בעבר גם בקדם האירוויזיון הישראלי, בשנת 2013.  עם כל זאת, הדבר הייחודי ביותר בקדם זה היה אופן בחירת הקהל, אשר היוותה 50% (50% הנותרים היו בחירה של חבר השופטים). הצבעת הקהל בוצעה ע"י מימון המונים, כלומר כל אדם שהצביע למעשה שילם דרך PayPal כתמיכה בזמר בו בוחר. אופן חישוב סך הצבעות הקהל  נקבע במדרגות, בהתאם לכמות ההצבעות (כך למשל, עבור מימון של עד 50,000 או פחות – היה מזכה ב-10% מסך מימון השיר. ומנגד, מימון בסך 250,000 יורו היה מזכה ב-50% מסך המימון).




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!