הזמר הנורווגי באירוויזיון, TIX, חשב לפרוש מהקדם אירוויזיון הנורווגי לאחר שקיבל ביקורות שליליות לאחר הופעתו בחצי הגמר המקומי.




בתחילת ינואר, הזמר אנדראס האוקלנד (Andreas Haukeland), המוכר כ- TIX, הוצג כאחד מששת הזמרים אשר קיבלו כרטיס ישיר לשלב הגמר הגדול של הקדם הנורווגי (ללא השתתפות בשלב חצי הגמר), בניגוד לשירים אחרים שהיו צריכים לצלוח את שלבי חצאי הגמר כדי להתמודד בגמר הגדול של התחרות. למרות זאת, בנורווגיה נוהגים להציג בחצאי הגמר גם את השירים אשר שוריינו לגמר הגדול, וכך, כבר בחצי הגמר הראשון, TIX ביצע את שירו.

"היה חשוב לי שהשתתפותי באה לגמרי ממני, ושאבצע אותה הכי טוב שאוכל", מספר האוקלנד. "זהו שיר חשוב עבורי, ושיר שקיוויתי שיהיה חשוב להרבה אחרים. זו הסיבה היחידה להשתתפותי בקדם. רציתי שאנשים יעריכו אותו", סיפר TIX לאתר NRK.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




אך הביקורות לא בוששו להגיע לאוזניי האוקלנד מיד לאחר הביצוע הראשון בחצי הגמר. כבר עם ירידתו מהבמה, אחד האנשים בקהל ניגש לעברו וסיפר לו על הביקורות שנכתבו בעיתוני האונליין. "זה היה כל כך מכוער. זה (הביקורות על השיר) לא היה על השיר, אלא עלי כזמר. אנשים כתבו שאני לא ראוי להשתתף בקדם".

האוקלנד הוסיף כי "הביקורות האפילו על כל המחמאות שקיבלתי, ובהתחלה היה לי חשוב לראות שההופעה באמת הייתה בעלת משמעות עבור הצופים. פניתי ל-NRK ולחברת ההקלטות שלי", הוא מספר, "אני רציתי לפרוש. אני רציתי להעניק את מקומי בגמר לאמן אחר, אשר ראוי להזדמנות הזו יותר ממני".




כעת, זוכה ה- MGP מקווה שיותר אנשים יאמצו את הגישה שלו, בזכות שיתוף החוויה שלו, במידה ויתקלו בהתנגדות. "אני מקווה שהמקרה שלי יוכל להוות השראה עבור מישהו. אל תתנו לאף אחד להפחיד אתכם מלעשות את מה שאתם חושבים שנכון בחיים שלכם".

הממונה על הקדם הנורבגי, אנדראס טנגן, הביע את שביעות רצונו מאי-פרישתו של הזמר. "זה טוב מאד שהוא לא נתן לעצמו להישבר ע"י הקטילות שקיבל. אנו הנורווגים אוהבים טיפוסים אשר לא מרימים ידיים, ומתעקשים על מה שהם מאמינים".

התכנית הדוקומנטרית שודרה אמש בשעה 20.45 (שעון ישראל) ב- NRK TV ובאתר NRK1.




נורווגיה באירוויזיון 2021

"Fallen Angel" (בעברית: "מלאך נופל") הוא שם השיר שיבוצע על ידי הזמר TIX. הזמר ייצג את נורווגיה בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2021 שיתקיים ב- 18 במאי. השיר נכתב על ידי הזמר. השיר כולו בוצע בקדם אירוויזיון הנורווגי בשפה האנגלית וכך הוא צפוי להתבצע על בימת האירוויזיון.

TIX נבחר לאחר שגבר על 11 מתמודדים אחרים בגמר הגדול של קדם האירוויזיון הנורווגי – Melodi Grand Prix. הזמר עשה את הבלתי יאמן והצליח להביס את להקת KEiiNO שסומנה כפייבוריטית לזכייה בתחרות ודורגה במקום הראשון בסקרים וההימורים במהלך השבועות האחרונים.

נורווגיה מדורגת בשלב זה במקום ה- 10 בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2021.




TIX– מי זה?

אנדראס האוקלנד (Andreas Haukeland), אשר מכונה TIX, נולד באפריל 1993 והוא כיום בן 27. הוא זמר, יוצר ומפיק מוסיקלי אשר מבצע היפ הופ אלטרנטיבי. הזמר מאובחן כלוקה בתסמונת טורט ומכך נובע כינויו ("טיקים"). הזמר פרץ בשנת 2015 ומאז שחרר אלבום אחד מצליח ועשרות שירים שכבשו את מצעדי הלהיטים בנורווגיה. TIX נחשב לאחד הזמרים המצליחים בנורווגיה מאז 2018.

השנה תהיה ההשתתפות ה- 59 של נורווגיה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה עד היום הוא כמובן המקום הראשון בו זכו 3 פעמים: 1985, 1995, 2009.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!