במקדוניה הצפונית החליטו שלא לפרוש מתחרות האירוויזיון. וסיל ישאר נציג המדינה עם השיר "Here I Stand" למרות הסערה התקשורתית.

רשת הטלווזיה של מקדוניה הצפונית, MRT, הצהירה שוסיל (Vasil) ישאר נציג המדינה לאירוויזיון 2021. כזכור, המדינה שקלה בשבוע האחרון לפרוש מהתחרות בעקבות סערה סערה שנוצרה סביב הופעת צבעי דגל בולגריה במהלך הקליפ הרשמי של מקדוניה הצפונית לאירוויזיון. כידוע, נציג מקדוניה הצפונית לתחרות, הזמר וסיל, הוא ממוצא מקדוני-בולגרי, והצגת צבעי הדגל בקליפ המקדוני נתפסו כהבעת תמיכה בבולגריה בזמן שבין בולגריה למקדוניה ישנה מתיחות על רקע טענת הבולגרים כי האומה המקדונית היא תת-קבוצה של האומה הבולגרית.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




בעקבות הסערה הוחלט להסיר את הקטע המדובר מהקליפ הרשמי, ובמקביל ניסה הזמר להרגיע את הרוחות: "אין פוליטיקה במוסקה, אין גזע, אין צבע. יש אהבה, יש אנושיות, יש אנרגיה. אם מישהו נפגע ממה שעשיתי, ללא כוונה, אני מציע את התנצלותי הכנה. אני לא מתנצל על מי שאני, אך אם פגעתי במישהו, לא משנה מי זה, בבקשה תסלחו לי".




מקדוניה הצפונית באירוויזיון 2021

"Here I Stand" (בעברית: "פה אני עומד") הוא שם השיר שיבוצע על ידי הזמר וסיל (Vasil) אשר ייצג את מקדוניה הצפונית בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2021 שיתקיים ב- 18 במאי – שם יתמודד מול נציגתנו עדן אלנה. את השיר כתב והלחין וסיל בעצמו מיד לאחר קבלת ההודעה על ביטולה של התחרות בשנה שעברה. על העיבוד וההפקה אחראים בורצה קוזמנובסקי (Borce Kuzmanovski) ודאבור יורדנובסקי (Davor Jordanovski). השיר מבוצע בשפה האנגלית.

עם חשיפת השיר אמר הזמר: "במהלך הכאוס ומערבולת האכזבות בשנה שעברה, כתבתי את 'Here I Stand' בנשימה אחת ללא שום מטרה ספציפית. אני חושב שזה צמח ממני בזמן הרגעים הנדירים האלה בחיים כשאתה מתכנס בתוך עצמך ונותן לרגשות לפרוח בצורה טהורה ללא שיפוט עצמי, בחופשיות ובכנות".




זו תהיה ההשתתפות ה- 20 של מקדוניה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ה- 7 באירוויזיון 2019 השיר "Proud" בביצוע של תמרה טודסקה (Tamara Todevska).




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!