בהצהרה דרמטית שפרסמה רשת הטלוויזיה המקדונית נודע כי מקדוניה הצפונית שוקלת לפרוש מאירוויזיון 2021.

רשת הטלוויזיה של מקדוניה הצפונית, MRT, הצהירה אמש על הקמת ועדה פנימית לנושא בדיקת השתתפותם באירוויזיון שיתקיים ברוטרדם: רשת הטלוויזיה והרדיו המקדונית הקימה ועדה פנימית לבדיקה וניתוח של כל ההיבטים והתגובות הציבוריות הקשורות לאירוויזיון. רשת הטלוויזיה תיקח בחשבון גם את התחייבויותיה כמדינה משתתפת החברה באיגוד השידור האירופי.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




הצהרה זו מגיעה על רקע סערה תקשורתית ועצומה אשר הוקמה לפני ימים אחדים אשר תופסת תאוצה ועליה חתמו כ- 18,000 אנשים. הסיבה לסערה היא שצבעי דגל בולגריה הופיעו במהלך הקליפ הרשמי של מקדוניה הצפונית לאירוויזיון. כידוע, נציג מקדוניה הצפונית לתחרות, הזמר וסיל (Vasil) הוא ממוצא מקדוני-בולגרי, והצגת צבעי הדגל בקליפ המקדוני נתפסו כהבעת תמיכה בבולגריה בזמן שבין בולגריה למקדוניה ישנה מתיחות על רקע טענת הבולגרים כי האומה המקדונית היא תת-קבוצה של האומה הבולגרית.




בעקבות הסערה הוחלט להסיר את הקטע המדובר מהקליפ הרשמי אך התגובות הנסערות לא פסקו ווסיל נאלץ להגיב על התקרית: "אין פוליטיקה במוסקה, אין גזע, אין צבע. יש אהבה, יש אנושיות, יש אנרגיה. אם מישהו נפגע ממה שעשיתי, ללא כוונה, אני מציע את התנצלותי הכנה. אני לא מתנצל על מי שאני, אך אם פגעתי במישהו, לא משנה מי זה, בבקשה תסלחו לי".

על פי ההצהרה, רשת הטלוויזיה המקדונית צפויה לקבל החלטה בימים הקרובים כשפרישה מהתחרות על הפרק. במידה ותחליט רשת הטלוויזיה לפרוש מהתחרות היא תיאלץ לספוג קנס כספי גבוה שיוטל על ידי איגוד השידור האירופי.




מקדוניה באירוויזיון 2021

"Here I Stand" (בעברית: "פה אני עומד") הוא שם השיר שיבוצע על ידי הזמר וסיל (Vasil) אשר ייצג את מקדוניה הצפונית בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2021 שיתקיים ב- 18 במאי – שם יתמודד מול נציגתנו עדן אלנה. את השיר כתב והלחין וסיל בעצמו מיד לאחר קבלת ההודעה על ביטולה של התחרות בשנה שעברה. על העיבוד וההפקה אחראים בורצה קוזמנובסקי (Borce Kuzmanovski) ודאבור יורדנובסקי (Davor Jordanovski). השיר מבוצע בשפה האנגלית.

עם חשיפת השיר אמר הזמר: "במהלך הכאוס ומערבולת האכזבות בשנה שעברה, כתבתי את 'Here I Stand' בנשימה אחת ללא שום מטרה ספציפית. אני חושב שזה צמח ממני בזמן הרגעים הנדירים האלה בחיים כשאתה מתכנס בתוך עצמך ונותן לרגשות לפרוח בצורה טהורה ללא שיפוט עצמי, בחופשיות ובכנות".




זו תהיה ההשתתפות ה- 20 של מקדוניה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ה- 7 באירוויזיון 2019 השיר "Proud" בביצוע של תמרה טודסקה (Tamara Todevska).




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!