השירים מתמודדים בהליך הבחירה הבולגרי נחשפו. מיכאל שמייצר האזין לכל השירים ועשה לנו קצת סדר בבאלגן הקודר. אז איזה שיר צריך לייצג את בולגריה באירוויזיון 2021? 




ויקטוריה גאורגיאבה (Victoria Georgieva), רק בת 23 וכבר מייצגת את בולגריה שנה שנייה ברציפות (אחרי ששנה שעברה בוטלה). מדובר בבחורה כשרונית במיוחד שלא ברור איך חמקה מהראדר של האירוויזיון עד כה.

ויקטוריה והצוות שלה לקחו 10 ימים ונסעו לעיר בורגס על מנת ליצור את ה- EP שמכיל את חמשת השירים שפורסמו במהלך חודש פברואר הנוכחי, והצטרפו לשיר "Ugly Cry" שכבר יצא בנובמבר 2020, המשתתף בתהליך בחירת השיר של בולגריה, אך לא ייכלל בתוך האלבום. נראה שהסיבה המרכזית לכך היא שהוא לא מתכתבת עם סיפור העלילה שמסופר בחלקים על ידי כל אחד מהשירים. הסיפור עצמו נראה עצוב ודפרסיבי למדי, המספר התמודדות של בחורה שעוברת שלבים שונים בתהליך של פרידה (מהחבר? בן זוג? או החיים עצמם?). כל חמשת השירים קרובים במידת מה לשיר של 2020, אך לא נשמעים כמו העתקה, אלא יותר ניסיון לייצר משהו דומה אך שונה, שאמור להיות חופף למה שתוכנן לשנה שעברה.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




ויקטוריה גם השתתפה בכתיבה של כל ששת השירים שמתמודדים השנה לייצג את המדינה המזרח אירופית שמאז 2016 נכנסה לרצף מסחרר של הצלחה, קרי העפלה לגמר, כשהשיא היה ב- 2017 שם הגיעה בולגריה למקום השני הן בהצבעת השופטים והן בהצבעת הקהל עם קריסטיאן קוסטוב והשיר "Beautiful Mess", אכן בלאגן יפהפה של בולגריה.

ויקטוריה עצמה בחורה כובשת במיוחד, באחד הראיונות לטלוויזיה הבולגרית סיפרה בכאב על החוויה של ביטול אירוויזיון 2020. ויקטוריה לא הייתה שמחה לקבל את ההודעה על ההזדמנות הנוספת לייצוגה של בולגריה באירוויזיון 2021, מרוב הכאב והעבודה הקשה שהשקיעה בשיר שהיה אמור לייצג את המדינה ב- 2020, לא חשבה שתצליח לייצר תוצר מוגמר חדש שיהיה באותה רמה או אפילו יותר מזה. עכשיו שנחשפנו לכל ששת השירים של 2021, בצער רב אני אומר שזה אכן נכון, אין פה שיר שעומד באותה רמה כמו "Tears Getting Sober", אבל זה לא אומר שאין לה סיכוי לנצח.




שנתחיל?

1. "The Funeral Song"

שיר שנשמע כמו שילוב של לילי אלן ו"Soundtrack" של Suicide Squad, השיר אולי לא יזכה בקדם הבולגרי, וגם אם כן אין צפי שיכבוש את הבימה הגדולה ברוטרדם. אבל בהחלט יש בו קצב טוב שגורם לך לנוע איתו ולזמזם אותו (כמו בערך כל שיריה של ויקטוריה שנחשפו עד כה כולל המאסטרפיס של שנה שעברה). בשיר ויקטוריה מספרת על הבאסה והתסכול שלא הספיקה לומר את כל מה שרצתה בעודה בחיים, והנה כעת היא מתה, ועדיין מבקשת להיות כנה ולהגיד את הדברים שהרגישה וחשבה, ומבקשת מבן זוגה לעשות את אותו הדבר. השיר מבטא את האובדן של ויקטוריה עצמה, אובדן השיר, השנה האבודה, התחרות וההשתתפות שלה שנקברו טרם הספיקה להגיע לבמה הגדולה. השיר מתחיל במילים "כשהם באו ב- 6 בבוקר של יום ראשון שימי את בגדייך השחורים ביותר" פרשנות אחת לכך: גמר האירוויזיון מתקיים בערב שבת כל שנה, ואפטר פארטי נמשך עד בוקר יום ראשון. בדמיונה של ויקטוריה ערב ובוקר שיכלו להסתיים בחגיגה גדולה מסתיימים בסוף בהלוויה במקום בחגיגה.
ציון: 7.5

2. "Growing Up Is Getting Old"

אולי השיר הכי פחות זכיר מבין כל השישה, אך נשמע כמו השיר שויקטוריה הייתה הכי מעורבת בכתיבתו ומבטא את מה שהיא הכי מרגישה. הרגעים היפים של השיר מגיעים לקראת סופו כאשר מתווספים גם קולות רקע וכלים נוספים מעבים את המנגינה, שעד אז נשמעת כמו לחש או רקוויאם אישי.
ההפנמה שמגיעה מאוחר יותר, ויקטוריה אומרת בשיר "אל תתבלבלו, אוקיינוס רגשות נמצא בתוכי", היא מבינה שהחוויות שציפתה להן לא יגיעו. הילדותיות שליוותה אותה עד עכשיו מתמוססת (בת 23 סה"כ אל תשכחו). מעבר לחוויה העגומה של אירוויזיון 2020, השיר מתכתב גם עם התהליך שעברה ב- X פקטור הבולגרי, כאשר ניסתה להתמודד 3 פעמים ונדחתה בגלל גילה הצעיר, ורק בפעם הרביעית הצליחה להכנס לנבחרת וגם באותה השנה (2015) היא סיימה במקום 6 בלבד.
ציון: 7




3. "Dive Into Unknown"

פתיחת השיר נשמעת כמו אחד משיריו של רובי וויליאמס, ובהמשך השיר נשמע כמו מסאונדטרק של אחד הסרטים המרגשים ביותר שנראה ב- 2021. מתפתח לאט אבל מגיע לשיא נהדר לקראת הסוף.
צוללת אל הלא נודע, ויקטוריה מוכנה לחוויה של 2021, הסערה הסתיימה, וכעת היא מוכנה לחוויה החדשה. משחררת את החוויה השלילית, וצוללת אל הלא נודע של השנה החדשה. "אני עלולה להפסיד אך לפחות אדע", מוכנה גם לאופציה שלא תצליח כמו שאולי הייתה מצליחה שנה שעברה אבל מוכנה לנסות.
ציון: 7.5

4. "Phantom Pain"

השיר הכי קצבי מבין השישה, שובב, סטייל אלה-לי בסגנון שלו, יחד עם זאת כשמסתכלים על המילים מתגלה, השיר הכי קשוח, שיר המתמודד עם המצוקות הנפשיות הכי גדולות של דור ה- Z (אם אני עוקב נכון אחרי סדר האותיות). כאבי הפנטום המוזכרים בשם השיר הם כאבים על משהו שהיה ואיננו יותר, כאבים במקום שכבר לא אמור לכאוב. התמודדות אישית, קשה, מעצבנת שאיתה היא מתמודדת. מנגינת השיר נותנת תחושה של לונה פארק, ומתקנים שמחים, כאשר בהמשך המנגינה העליזה משתבשת וכמעט הופכת לסרט אימה קריפי.
ציון: 8




5. "Imaginary Friend"

השיר שנבחר להוביל את ה- EP, ולא בכדי, מדובר בשיר עם הפוטנציאל הרב ביותר להצליח בתחרות. הפזמון החזק ביותר מבין השישה, הבתים טיפה חלשים. הזמזום הקליט בפזמון גורם לו להיות גם הזכיר ביותר. אחרי שנה של חוויות זום בעיקר, כשלא ברור כבר מה אמיתי ומה דמיוני, ויקטוריה שרה על מישהו שהיא בכלל לא בטוחה שהוא קיים במציאות, ומתגעגעת למישהו שיכול להיות שבדתה אותה בדמיונה. קשר וירטואלי שלא התממש במציאות.
ציון: 9

6. "Ugly Cry"

השיר שמתכתב ביותר עם השיר של 2020, גם בשם השיר – הבכי בהמשך לדמעות. השיר מתחלק לשני חלקים בגדול, כאשר החלק השני הוא הדינמי יותר ומסחרר את המאזין בריקוד של ויקטוריה. השיר מדבר על הצד היפה והמכוער, הצד היפה הוא השקרי, והמכוער הוא האמיתי, את האמת מייצגות הדמעות שאנחנו לא שולטים עליהן כשהן יוצאות, את הצד היפה מייצגים השקרים שאנחנו מספרים. לאורך השיר ויקטוריה מבקשת מבן זוגה שיתעלם מהצד המכוער ויראה רק את הצד היפה, מתוך פחד וחשש לעזיבה וחוסר מוכנות לחוות תחושה של דחייה, כי אז החיים יעצרו. בסוף השיר היא מבינה שלא ניתן לכסות את הצד המכוער לעד, ומבקשת שכעת בן זוכה שלא רק יראה את הצד היפה אלא יתעלם ויסגור עיניו מה"כיעור" שיוצא מאליו ולא נשלט על ידה.
ציון: 8

ובכן, הערכתי היא כי השיר "Imaginary Friend" הינו בעל הסיכויים הגדולים ביותר לייצג את בולגריה באירוויזיון 2021. הוא השיר החזק ביותר מבין השישה, זכיר, מלודי ועם הוק מצויין. קשה לומר אם הוא יתברג גבוה, אך אני מאמין שיצליח להעפיל לגמר בקלות. תכינו את החברים הדמיוניים שלכם כי אם השיר הזה ייבחר אנחנו הולכים לזמזם אותו הרבה.




מתי ייחשף השיר הנבחר?

רשת הטלוויזיה הבולגרית, BNT, הכריזה על מועד חשיפת השיר אשר ייצג את המדינה באירוויזיון 2021. והשיר שתבצע ויקטוריה (Victoria) בתחרות ייחשף ב- 10 במרץ במהלך קונצרט מיוחד שישודר גם בערוץ היוטיוב של הזמרת בשעה 22:00 (שעון ישראל).

הצביעו לסקר  – איזה שיר צריך לייצג את בולגריה באירוויזיון?

This poll is no longer accepting votes

סקר: איזה שיר צריך לייצג את בולגריה באירוויזיון 2021?

השנה תהיה ההשתתפות ה- 13 של בולגריה בתחרות האירוויזיון, כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה בולגריה הוא המקום השני בשנת 2017 עם השיר "Beautiful Mess" בביצוע של קריסטיאן קוסטוב (Kristian Kostov).




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!