הערב בשעה 21:00 (שעון ישראל) יחל חצי הגמר הראשון של קדם האירוויזיון השוודי – Melodifestivalen 2021. שבעה מתמודדים יתמודדו על שני מקומות בגמר הגדול. המידע החשוב וקישור לצפייה בכתבה הבאה.




הערב בשעה 21.00 (שעון ישראל) יחל אחד מקדמי האירוויזיון האהובים ביותר באירופה. שלב חצי הגמר הראשון של קדם האירוויזיון השוודי, Melodifestivalen 2021, יתקיים הערב בשידור חי במתכונת מיוחדת בשל מגפת הקורונה. שבעה מתמודדים יתמודדו הערב על שני מקומות בגמר הגדול ו- 2 מקומות נוספים בשלב גלגל ההצלה. תוצאות המשדר יקבעו על ידי הצופים הצופים בלבד.

חצי הגמר יחל בשעה 21:00 (שעון ישראל) ויסתיים בשעה 22:30. לצפייה בחצי הגמר השוודי לחצו – כאן!

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




שני סבבי הצבעה צפויים להתקיים הערב. בשלב הראשון קהל הצופים יצביעו לכל 7 השירים, מתוכם יבחרו 5 השירים הטובים ביותר. בשלב השני, קהל הצופים יתבקש להמשיך להצביע לאחד מ- 5 השירים הנותרים. המקום הראשון והשני יעלו אוטומטית לשלב הגמר שייערך ב- 13 במרץ. המקום השלישי והרביעי יעלו לשלב "גלגל ההצלה" שיתקיים ב- 6 במרץ.

רשימת המתמודדים – חצי גמר ראשון (6 בפברואר):

  1. Kadiatou – “One Touch”
  2. Lillasyster – “Pretender”
  3. Jessica Andersson – “Horizon”
  4. Paul Rey – “The Missing Piece”
  5. Arvingarna – “Tänker inte alls gå hem”
  6. Nathalie Brydolf – “Fingerprints”
  7. Danny Saucedo – “Dandi dansa”

הכירו את המתמודדים:

  • הזמרת קדיאוטו הולם קייטה (Kadiatou Holm Keita), בת 19, פרצה ב- 2018 כאשר התמודדה באיידול השוודי שם זכתה במקום השני. שירה לאירוויזיון נכתב על ידי ג'וי דב (Joy Deb) ולינאה דב (Linnea Deb) שכתבו יחד את השיר הזוכה באירוויזיון 2015 – "Heroes". בין הכותבים ניתן למצוא גם את אנדרז וורטוב (Anderz Wrethov), שכתב את השיר השוודי לאירוויזיון 2019 "Too Late For Love", ואת ג'ימי "ג'וקר" טרונפלדט (Jimmy "Joker" Thörnfeldt) שיכתוב את השיר הקפריסאי שיתמודד באירוויזיון 2021 ויבוצע על ידי אלנה צגרינו.
  • להקת Lillasyster (אחות קטנה) היא להקת רוק שוודית שהוקמה לפני 16 שנים. הלהקה שחררה עד כה חמישה אלבומים. הלהקה ידועה בזכות גרסאות הכיסוי שביצעה הלהקה לשיר "Umbrella" של ריהאנה ו- "Roar" של קטי פרי. מדובר בלהקת הרוק השנייה בתחרות השנה.
  • יסיקה אנדרסון (Jessica Andersson), בת 47, יצגה את שוודיה באירוויזיון 2013 כחלק מהצמד Fame. זו השתתפות השמינית (!!!) של הזמרת במלודיפסטיבלן כאשר הפעם האחרונה הייתה ב- 2018 עם השיר "Party Voice". השיר נכתב, בין היתר, על ידי פרדריק שמפה (Fredrik Kempe), אחד היוצרים הפוריים במלודיפסטיבלן אי פעם, אך השיר הראשון שלו בתחרות השנה.
  • הזמר פול ריי (Paul Rey) התמודד לראשונה במלודיפסטיבלן 2020 כשביצע את השיר "Talking In My Sleep". השיר דורג במקום השמיני בגמר הגדול. השנה חוזר הזמר עם שיר נוסף שכתב יחד עם לורל בארקר (Laurell Barker) ופרדריק סונפורס (Fredrik Sonefors).
  • הלהקה הידועה Arvingarna זכתה במלודיפסטיבלו 1993 ויצגה את שוודיה עם השיר "Eloise". הם שבו לתחרות ב- 2019 אז ביצעו את השיר "I Do". את השיר כתבה ותיקת המלודיפסטיבלן והאירוויזיון עצמו נאנה גרונבאל (Nanne Grönvall). יחד עימה נמצא בצוות הכותבים היוצר תומאס ג'יסון (Thomas G:son) ובובי ליונגרן (Bobby Ljunggren) שכתבו מעל 50 שירים למלודיפסטיבלן. ג'יסון אף כתב את השיר "Euphoria" שזכה באירוויזיון 2012.
  • זמרת הפופ נטלי ברידולף (Nathalie Brydolf), בת 25, פרצה כאשר התמודדה בתכנית הריאליטי Idol השוודי בשנת 2018, שם הגיעה למקום ה- 6. בין יוצרי השיר ניתן למצוא את לורל בארקר (Laurell Barker) שיצרה בין היתר את השיר הקפריסאי לאירוויזיון הקרוב.
  • הזמר דני סאוסדו (Danny Saucedo), בן 34, יבצע בתחרות את השיר "Dandi Dansa" שכתב יחד עם קארל-יוהן ראסמרק (Karl-Johan Råsmark). זו תיהיה ההשתתפות הרביעית של סאוסדו במלודיפסטיבלן, כאשר בפעם הראשונה התמודד כחלק מלהקת E.M.D בשנת 2009 שזכתה במקום השלישי. הזמר חזר להתמודד כסולן ב- 2011 ו- 2012 אז זכה פעמיים ברצף במקום השני. ב- 2013 נבחר להנחות את התחרות. השנה יבצע הזמר שיר בשפה השוודית.




מגפת הקורונה לא פסחה על התחרות השוודית הותיקה. המלודיפסטיבלן השנה יראה שונה לגמרי ממה שאנחנו רגילים לראות מידי שנה:

  • אם גמר המלודיפסטיבלן נערך מידי שנה מול קהל חי של עשרות אלפי אנשים – השנה לא יהיה קהל נוכח באולם התחרות כחלק ממגבלות הריחוק החברתי בשוודיה כדי למנוע הדבקה בנגיף הקורונה.
  • חצאי הגמר והגמר הגדול יערכו כולם מבירת שוודיה, שטוקהולם. זאת למרות שבדרך כלל נודדת התחרות בכל רחבי שוודיה כך שכל חצי גמר וגמר נערכים בעיר אחרת.
  • השנה, בניגוד לשנים קודמות, יוכלו להופיע על הבמה עד שישה משתתפים (זמרים, נגנים ורקדנים) בזמן שבשנים קודמות המגבלה הייתה עד 8 משתתפים.
  • כל המבצעים שיעמדו על הבמה יתבקשו לשמור על מרחק של 1.5 מטר זה מזה. כדי לוודא שהמרחק הדרוש נשמר כל משתתף ישא סנסור חשמלי שיצפצף במידה והמשתתפים יתקרבו זה לזה יתר על המידה.
  • יוצרי השירים לא יוכלו להגיע לאולם להשתתף בחגיגה. לרוב, יוצרי השירים מלווים את הזמרים ונוכחים באולם אך השנה בשל הרצון להמעיט בכמות האנשים באולם יאלצו היוצרים לצפות במופע בביתם.
  • במידה ואחד המשתתפים ימצא חיובי לקורונה ביום המופע, יעשה שימוש באחד מצילומי החזרות במהלך המשדר החי. במידה ואחד המשתתפים ימצא חיובי לפני החזרות אך יוכל להופיע בערב המופע, במהלך החזרות יעשה שימוש בזמר מחליף (חזרת Stand-In) ואילו הזמר יעלה להופיע ביום המופע.

השנה יציין המלודיפסטיבלן 20 שנים מאז הפך לאירוע גדול הכולל שישה מופעים. מארגני התחרות יציינו זאת במהלך המשדרים ויציגו את כברת הדרך שעברה התחרות לאורך השנים. את האירוע ינחה מפיק האירוויזיון והמלודיפסטיבלן הידוע, כריסטר ביורקמן (Christer Björkman), יחד עם מנחים אשר יתחלפו בכל משדר.

זו תהיה ההשתתפות ה- 60 של שוודיה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה עד היום הוא המקום הראשון בשנים: 1974, 1984, 1991, 1999, 2012 ו- 2015. הזכייה השוודית האחרונה התרחשה בשנת 2015 עם השיר "Heroes" בביצוע של מונס זלמרלוב (Måns Zelmerlöw).



הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר


    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!