דעה: כל הסיבות לכך ש- "Set Me Free" צריך להיות השיר הישראלי לאירוויזיון 2021 ולא שיר אחר. הצביעו עכשיו – ההצבעה בעיצומה!

 

צילום: ערן לוי

ביום שלישי חשפה עדן אלנה את שלושת השירים והקליפים שמתמודדים על הזכות לייצג את ישראל באירוויזיון 2021. הדעות לגבי השירים חלוקות ואין שיר אחד שניתן כרגע לומר בוודאות שהוא השיר שתבצע הזמרת על בימת האירוויזיון בחודש מאי. יחד עם זאת, ניתן לשים לב ברשתות החברתיות לבאז גדול בעיקר בקרב הצעירים והנוער סביב השיר "Ue La La" – אבל הבחירה בשיר הזה עשויה להיות טעות קריטית.
.




רוצים להישאר מעודכנים בכל מה שקורה בעולם האירוויזיון?
זה בדיוק הזמן להתחיל לעקוב אחרינו גם באינסטגרם! לחצו כאן!

זו לא הבחירה הנכונה

כל התומכים בשיר, בבקשה, אל תכעסו עליי. זה שיר מעולה, אבל צריך לזכור שלאירוויזיון מגיעים כדי לנצח (או לפחות כדי להגיע הכי גבוה שאפשר), וכדי לנצח צריך שילוב טוב של זמרת מעולה, שיר טוב וביצוע מדוייק. השיר "Ue La La" הוא שיר מעולה, יש לנו גם זמרת מעולה – אבל אין סיכוי שנקבל ביצוע מדוייק.

מדובר בשיר שבנוי בעיקר על ראפ, דיקלום קצוב המבוסס על מקצב, ועדן לא ראפרית! בנוסף, ניתן לשמוע כיצד "שפכו" טונות של אפקט אוטוטיון שנותן לקולה של עדן צליל מתכתי (אגב, אוטוטיון נועד במקור כאפקט לתיקון זיופים). והכי חשוב, הזמרת עצמה אמרה במהלך משדר חשיפת הקליפים: "זה שיר שעברתי איתו את התהליך המורכב ביותר. אני שמחה שהשיר נבחר אבל בהתחלה שנאתי אותו מאוד. לא הצלחתי להבין את הקשר שלי אליו. זה לא שיר מאזור הנוחות שלי אבל אני מאוד מרוצה מהתוצאה". ואם כך אומרת הזמרת – אז למה שנקשה עליה ברגעים המלחיצים ביותר בחייה? בזמן שהיא מופיעה מול 200 מיליון צופים?

חבר'ה, ראפרים הם לא זמרים וזמרים הם לא ראפרים והשיר הזה פשוט לא מתאים לעדן. אולי הוא מתאים לנועה קירל, ליסמין מועלם או לנוי אייזן, אבל עדן פשוט תתקשה לבצע את השיר הזה בהופעה חיה. אם היינו יכולים לשפוט במהלך משדר "השיר שלנו לאירוויזיון 2021" על פי הופעה חיה – היינו מגלים האם עדן אכן מצליחה לבצע את השיר, אבל מאחר ואנחנו שופטים רק על סמך וידאו קליפים, לא הייתי רוצה שייבחר שיר שיבוצע בהופעה חיה לראשונה בתחילת חודש מאי בחזרות ברוטרדם ואז נגלה שעדן מתקשה לבצע את זה בביצוע חי רק כי השיר לא מתאים לה.




עדן היא לא אלני פוריירה – וטוב שכך!

נקודות אחת נוספת למחשבה – השיר "Ue La La" דורש הופעה מפוצצת עם כוריאוגרפיה אדירה. גולשים רבים שואפים לביצוע לא פחות מפתיע מ- "Fuego", אבל שוב, עדן אלנה היא באמת זמרת מעולה אבל היא לא רקדנית, בטח לא ברמה של אלני פוריירה. תשכחו מזה. זוכרים איך עדן אלנה רוקדת ב- Fuego?




אז מה עושים?

אחרי הזכייה של "Feker Libi" בשנה שעברה אמרה לנו עדן בראיון שהיא תרצה לשדרג את השיר כך שהיא תוכל להציג את היכולות הקוליות שלה ולכן הייתי בוחר בשיר שהיא תוכל להראות לאירופאים באמת את הצד החזק שלה.

השיר היחיד שיכול להתאים למשימה הוא "Set Me Free". מדובר בשיר שנשמע מוכר אך לא מועתק ("Symphony" של קלין בנדיט האנגלים וזארה לארסון השוודית), משלב גרוב טוב, מוטיבים ים-תיכוניים, פזמון קליט, הרבה אנגלית עם קצת עברית וסיום מפוצץ. זה שיר שעדן מרגישה בו "בבית", הוא נוח לה לביצוע, הוא מתאים לסגנון המוסיקלי שלה ויכול להביא אותה לתוצאה הטובה ביותר.

זה לא שזה השיר המושלם, אני לא משלה את עצמי שהיא תזכה עם השיר הזה במקום הראשון באירוויזיון. אבל אני רוצה לקוות שאם השיר הזה יזכה אז יוצריו יגבירו לו מעט את הטמפו (שיהיה מעט יותר מהיר), יחשבו על C Part (המעבר האחרון) חזק יותר ויתנו לעדן באמת להתפוצץ בפזמון האחרון. אבל אין לי ספק שמבין כל השירים המתמודדים בשלב הנוכחי מדובר בשיר שיכול להביא אותנו למיקום הגבוה ביותר מבין יתר האפשרויות.

אני מציע שאנחנו נעשה את העבודה שלנו, נצביע לשיר הזה כדי שיבחר משום שהוא האופציה הטובה והנכונה ביותר, ולאחר שייבחר נדאג שהשיר הזה יוקלט מחדש עם שינויים שישפרו את השיר ויאפשרו לעדן לתת ביצוע מדהים. יש חודש וחצי עד הגשת השירים אז אפשרי בהחלט להקליט גרסה חדשה וטובה יותר לשיר.




הצביעו עכשיו

ההצבעה הרשמית לשיר הישראלי באירוויזיון 2021 מתבצעת באפליקציה של תאגיד השידור שניתנת להורדה בקישור הבא: https://tinyurl.com/y2rnycu5. הזדמנות נוספת להצבעה תיפתח במהלך המשדר "השיר שלנו לאירוויזיון 2021". עוד לא הצבעתם? הצביעו באפליקציה עכשיו!

מה חושבים בישראל ובאירופה על השירים? גלו בוידאו הבא:

זו תהיה ההשתתפות ה- 43 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. זכייתה האחרונה של ישראל הושגה בזכות ביצועה של נטע ברזילי לשיר "Toy" באירוויזיון 2018.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!