מתנגדי המשטר בבלרוס מובילים מהלך להדחתה של רשת הטלוויזיה מתחרות האירוויזיון בעקבות תמיכתה בדיקטטור אלכסנדר לוקשנקו. באיגוד השידור האירופי עשויים לקבל את הבקשה לאחר שקיבלו בקשה דומה נגד בלרוס בחודשים האחרונים.

בחודש אוקטובר, איגוד השידור האירופי (EBU) אישר את השתתפותן של 41 המדינות שתוכננו להשתתף באירוויזיון 2020 טרם בוטל. עם זאת, רשת הטלוויזיה של בלרוס (BTRC) בסכנת הדחה מהשתתפות באירוויזיון 2021 לאור המשבר הפוליטי במדינה.




רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שקורה בעולם האירוויזיון?
זה בדיוק הזמן להתחיל לעקוב אחרינו גם באינסטגרם! לחצו כאן!

ראש העמותה הבלרוסית לאחדות תרבותית, סרגיי בודקין (Sergey Budkin), פנה לאיגוד השידור האירופי בדרישה להדיח את רשת הטלוויזיה המקומית לאלתר מחברותה באיגוד. כחלק מהפנייה של בודקין לאיגוד השידור, הוא ביקש שישללו מבלרוס את הזכות להשתתף בתחרות האירוויזיון ואף לשדר אותה. הסיבה לדרישה זו היא שרשת הטלוויזיה בבלרוס משדרת תכנים תעמולתיים ונשלטת בידי הדיקטטור הבלרוסי, אלכסנדר לוקשנקו, שלאחרונה זכה בבחירות שהוכחו כמזויפות. גל המחאות בבלרוס שפרץ לאחר הבחירות הוביל לעשרות מקרי מוות ולפחות 30,000 מאסרים.

איגוד השידור האירופי צפוי לערוך הצבעה להדחתה של בלארוס מהתחרות. כרגע, לא ידועים פרטים לגבי פורמט הקדם הבלרוסי, ואם איגוד השידור יחליט להדיח את המדינה, הארץ הסלאבית תיאלץ לפרוש מהתחרות ומספר המשתתפים ברוטרדם יירד ל- 40.




סיכויי ההדחה של בלרוס מהתחרות לא ברורים בשלב זה, אבל מוקדם יותר החודש נשללו מרשת הטלוויזיה המקומית הזכויות להשתתף בגביע העולם בהוקי קרח לשנת 2021. משחקים אלה היו צפויים להתארח בבירה מינסק שבבלרוס. גם פסילה זו הייתה תוצאה של מחאות נגד רשת הטלוויזיה.

בסוף חודש ספטמבר הודיעה רשת הטלוויזיה המקומית לצמד VAL, שאמור היה להתמודד באירוויזיון 2020 עם השיר "Da Vidna" כי הם לא יתמודדו באירוויזיון הבא. זאת לאחר שהצמד הודיע על תמיכתו בתנועה הפרו-דמוקרטית בבלרוס וביריבו של הנשיא לוקשנקו בעקבות המהומות שפרצו לאחר הבחירות לנשיאות שהתקיימו באוגוסט-ספטמבר בבלרוס.




חלוקה מחדש?

משום שבלרוס הוגרלה בחצי הגמר הראשון, בו יש 17 משתתפים (כולל ישראל) בעוד שבחצי השני יש 18 משתתפים, ייווצר מצב של אי-שוויון בכמות המשתתפים בכל חצי גמר במידה ובלרוס תודח מהתחרות. כתוצאה מכך יתכן שאיגוד השידור האירופי ייאלץ להגריל מחדש את חלוקת המדינות לחצאי הגמר או להעביר מדינה אחרת מ"סל 3" (ארמניה, גאורגיה או מולדובה) מחצי הגמר השני אל חצי הגמר הראשון.




בלרוס מתכוננת לאירוויזיון

רשת הטלוויזיה של בלרוס, BTRC, פתחה בתחילת החודש בקריאה לזמרים ויוצרים לשלוח שירים עבור הליך הבחירה של בלרוס לאירוויזיון 2021. ניתן לשלוח את השירים לרשת הטלוויזיה עד ה- 31 בינואר ובשלב זה בבלרוס ממשיכים את הליך הבחירה כמתוכנן.

מקור: Telegraf.by

זו תהיה ההשתתפות ה- 17 של בלרוס באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה עד היום הוא המקום השישי בשנת 2007 עם השיר "Work Your Magic" בביצוע של דימיטרי קולדון (Dmitry Koldun).

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!