אירוויזיון 2021: איגוד השידור האירופי (EBU) הודיע כי הגרלת חצאי הגמר שנערכה לקראת אירוויזיון 2020 תשאר תקפה גם לקראת האירוויזיון הבא. עדן אלנה תתמודד בחלקו השני של חצי הגמר הראשון.

הערב (שלישי) הודיע איגוד השידור האירופי, EBU, שתוצאות הגרלת חצאי הגמר לקראת אירוויזיון 2020, שהתקיימה בינואר האחרון, ישארו תקפות גם באירוויזיון 2021, ולא תתקיים הגרלה חדשה, זאת מאחר ורשימת המדינות המשתתפות בתחרות נשארה זהה.

יחד עם זאת, הוחלט שסדר ההשמעה המדויק של חצאי הגמר לא יישאר כפי שהיה ב-2020 (כזכור, ישראל הייתה אמורה להופיע במספר 15 הנוח), אלא ייקבע לאחר שכל השירים ייבחרו.



עקבו אחרינו גם בדף האינסטגרם שלנו – את זה לא כדאי לכם לפספס!

נזכיר שתוצאות הגרלת חצאי הגמר הן כדלקמן:

בחלקו הראשון של חצי הגמר הראשון ישתתפו אוסטרליה, אירלנד, בלרוס, ליטא, סלובניה, מקדוניה הצפונית, רוסיה ושוודיה. בחלקו השני של חצי הגמר ישתתפו אוקראינה, אזרבייג'אן, בלגיה, ישראל, מלטה, נורווגיה, רומניה, קפריסין וקרואטיה.

בחלקו הראשון של חצי הגמר השני ישתתפו אוסטריה, איסלנד, אסטוניה, יוון, מולדובה, פולין, סן מרינו, סרביה וצ'כיה. בחלקו השני של חצי הגמר ישתתפו אלבניה, ארמניה, בולגריה, גאורגיה, דנמרק, לטביה, פורטוגל, פינלנד ושוויץ.

איטליה, גרמניה והולנד יצביעו בחצי הגמר הראשון, בעוד בריטניה, ספרד וצרפת יצביעו בחצי הגמר השני. הולנד תשמור על המיקום המצויין ותתמודד כשיר מספר 23 בגמר הגדול.



כזכור מההגרלה בשנה שעברה, מדובר בהגרלה לא פשוטה בשביל עדן אלנה, שתיאלץ להתחרות נגד הרבה מדינות חזקות שכמעט אף פעם לא נכשלות בחצי הגמר: רוסיה, שוודיה, אזרבייג'אן, וכו', כמו גם אוסטרליה ואוקראינה, שתי המדינות היחידות שתמיד עלו מחצאי הגמר.

בצד החיובי, ישראל הגרלה בחצי הגמר הקטן, כלומר זה שבו משתתפות 17 מדינות – בעוד בחצי הגמר השני ישנן 18. בחצי הגמר השני משתתפים גם רבים מחביבי הקהל מאירוויזיון 2020, דוגמת בולגריה (ויקטוריה), איסלנד (דאדי פרייר) ושוויץ (Gjon's Tears).

שמונה מדינות שמשתתפות בחצי הגמר הראשון אישרו שהנציגים שלהם באירוויזיון 2020 ייצגו אותם גם באירוויזיון 2021 (ביניהן ישראל), וכך עשו גם עשר מהמדינות בחצי הגמר השני. בינתיים, קפריסין, שמשתתפות בחצי הגמר הראשון, החליטה לשלוח נציג אחר שזהותו צפויה להיחשף מאוחר יותר בחודש נובמבר.



תאריכים – אירוויזיון 2021

אירוויזיון 2021 יתקיים ברוטרדם בתאריכים 18, 20 ו- 22 במאי בהשתתפותן של 41 מדינות. חלוקת המדינות לחצאי הגמר תערך בהגרלה במהלך ינואר או פברואר.

ינואר או פברואר 2021 – איגוד השידור האירופי והפקת האירוויזיון צפויים להחליט על אחת מהאפשרויות השונות אשר כוללות מגבלות בהתאם למצב מגפת הקורונה באירופה.
מרץ 2021 – סיום עונת "קדמי האירוויזיון" והגשת השירים הנבחרים לאיגוד השידור האירופי.
אפריל 2021 – תחילת בניית הבמה באולם ה- Rotterdam Ahoy.
תחילת מאי – תחילת החזרות למופע (בהתאם למצב מגפת הקורונה)
17/05/2021 – חצי הגמר הראשון – הופעת השופטים
18/05/2021 – חצי הגמר הראשון – חזרת משפחות ושידור חי של חצי הגמר הראשון
19/05/2021 – חצי הגמר השני – הופעת השופטים
20/05/2021 – חצי הגמר השני – חזרת משפחות ושידור חי של חצי הגמר הראשון
21/05/2021 – גמר – הופעת השופטים
22/05/2021 – גמר – חזרת משפחות ושידור חי של חצי הגמר הראשון

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!