הפסטיבל האיטלקי המסורתי, סן רמו 2021, ייערך בתאריכים 2 עד 6 במרץ. התחרות נדחתה בחודש בשל מגיפת הקורונה. המשמעות: הנציג האיטלקי לאירוויזיון 2021 עשוי להיבחר בבחירה פנימית.

פסטיבל סן רמו, אשר משמש לרוב כקדם האירוויזיון האיטלקי, צפוי להתקיים השנה בין התאריכים 2 ל- 6 במרץ. התאריכים אשר נחשפו אמש שוברים מסורת ארוכת שנים בה נערך הפסטיבל בשבוע הראשון של חודש בפברואר. השנה תערך התחרות מאוחר מהרגיל בשל מגיפת הקורונה אשר השפיעה רבות על איטליה.




רשת הטלוויזיה האיטלקית, RAI, עדיין לא אישרה את השתתפותה בתחרות האירוויזיון הקרובה, אך סביר שתעשה זאת בחודשים הקרובים. יחד עם זאת, סביר שהזוכה בפסטיבל הסן רמו לא ייצג את המדינה באירוויזיון. אמנם על פי חוקי איגוד השידור האירופי ניתן לערוך קדמי אירוויזיון ולבחור שירים לתחרות עד ה- 9 למרץ, אך השירים המתמודדים בסן רמו לרוב ארוכים מ- 3 דקות ולכן רובם לא עומדים בקריטריונים הנדרשים כדי להשתתף בתחרות האירוויזיון.

בדרך הכלל לשיר האיטלקי הנבחר ניתן חודש שלם במהלכו השיר מוקלט מחדש ומקוצר ל- 3 דקות כדי שיתאים לקריטריונים הדרושים באירוויזיון. לעומת זאת, השנה יינתנו לשיר הזוכה שלושה ימים בלבד כדי לקצר את השיר ולהקליטו מחדש – נתון שהוא כמעט בלתי אפשרי.




לכן, האפשרות הסבירה היא שהשיר האיטלקי ייבחר בבחירה פנימית על ידי רשת הטלוויזיה האיטלקית עוד לפני קיום פסטיבל הסן רמו. אפשרות נוספת אך סבירה פחות, היא דרישה שאורכם של השירים המתמודדים בסן רמו יהיו עד 3 דקות.

הפעם האחרונה בה נבחרו נציגי איטליה בבחירה פנימית הייתה בשנת 2014, אז נבחרה הזמרת אמה מרונה (Emma Marrone) לייצג את איטליה עם השיר "La mia città" אשר הגיע רק למקום ה- 21 בגמר הגדול.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

מחפשים צלמי מגנטים? בחרו בטוב ביותר!