להקת הוברפוניק החרימה את הקליפ המשותף לכל מתמודדי האירוויזיון – "Love Shine A Light". הסיבה לכך היא שמייסד הלהקה, אלכס קאלייר, פשוט לא אוהב את השיר. ההחלטה הובילה לביקורת רבה כלפי הלהקה.

[addtoany]

 

הוברפוניק, הלהקה הבלגית הידועה שנבחרה לייצג את בלגיה באירוויזיון 2020, בחרה שלא להשתתף בקליפ המוסיקלי "Love Shine A Light" ששודר במהלך המשדר "Europe Shine A Light" ששודר אמש בכל מדינות אירופה. השיר, שזכה באירוויזיון 1997, הוקלט על ידי כל 40 מתמודדי אירוויזיון 2020 והוקדש למען התקווה בעקבות פרוץ משבר מגפת הקורונה.




הסיבה להחרמת הקליפ המשותף על ידי Hooverphonic היא שמייסד הלהקה, אלכס קאלייר (Alex Callier), פשוט לא חושב שזה שיר טוב. בראיון לתכנית הבלגית "Gert Late Night" אמר חבר הלהקה שבחר לא להשתתף בקליפ "כי זה שיר רכרוכי". עוד הוסיף: "אני עוסק במוסיקה יותר מ- 25 שנים ומעולם לא עשיתי משהו נגד הרצונות שלי. הצטרפתי לתחרות האירוויזיון בגלל שהורשתי להחליט לגבי ההפקה והביצוע בעצמי".

אוהדי האירוויזיון בבלגיה לא אהבו את ההתנשאות. "אני אוהד מושבע של הוברפוניק במשך שנים, אך אני חושב שסירוב ההרכב להשתתף בקליפ המשותף מכיוון שהשיר לא מוצא חן בעיניהם זו התנהגות שלא במקומה", כתב אוהד בלגי.




אין זו הפעם הראשונה שמשמיעה הלהקה ביקורת כלפי האירוויזיון. לאחר בחירתם להשתתף באירוויזיון 2020 אמרו חברי הלהקה: "לא היינו משתתפים באירוויזיון לפני 10 שנים". עוד הוסיף אלכס קאלייר: "בעבר האירוויזיון היה נראה יותר כמו 'קרקס', אבל דעתי השתנתה אחרי זכייתה שלו סלבדור סובראל (Salvador Sobral) ב- 2017. אנחנו לא חושבים על זכייה, אנחנו בעיקר רוצים להציג שיר יפה ולהציג ביצוע שכל הבלגים יהיו גאים בו".

נזכיר שאלכס קאלייר הפיק וכתב את גם את השיר "A Matter Of Time" לסנק (Sennek). השיר השתתף באירוויזיון 2018 אך לא הצליח לעלות לגמר.

הלהקה תוכננה לבצע באירוויזיון 2020 את השיר "Release Me" שדורג בטבלאות ההימורים במקום 17. הלקה אישרה את השתתפותה גם באירוויזיון 2021. אם ללהקה יש כל כך הרבה ביקורת על תחרות האירוויזיון – מדוע הם בוחרים בכל זאת להשתתף בה?




הוברפוניק – Hooverphonic

הלהקה הוברפוניק (Hooverphonic) הוקמה בשנת 1995 על ידי אלכס קאלייר (Alex Callier) אשר משמש כמפיק המוסיקלי וריימונד גירטס (Raymond Geerts) הגיטריסט. במהלך השנים הוחלפו זמרות מובילות רבות, וכעת הזמרת המובילה היא לוקה קרויסברגס (Luka Cruysberghs), בת ה- 18, אשר זכתה ב- The Voice הפלמי בשנת 2017. אלכס פגש לראשונה בלוקה כאשר שימש כשופט ב- The Voice ובהמשך הפך למנטור של הזמרת לאורך העונה בה זכתה.

הלהקה זכתה להכרה בינלאומית כאשר הוציאה את השיר "Mad About You" בשנת 2000. מאז הלהקה הוציאה עשרות שירים והמשיכה לשמור על הצלחה גדולה בבלגיה.

ללהקת Hooverphonic קהל מעריצים גדול בכל העולם. הלהקה ערכה מספר פעמים סיבוב הופעות בארה"ב ובאירופה. סיבוב הופעות הבינלאומי האחרון כלל את צ'כיה, פולין, רומניה, בולגריה, הונגריה, סלובקיה, יוון ו- ישראל. את סיבוב האחרון סיימה הלהקה בחודש מרץ 2019 עם כ- 20 הופעות בבלגיה.

זו תיהיה ההשתתפות ה- 62 של בלגיה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה עד היום הוא המקום הראשון אשר זכתה בו פעם אחת בלבד – בשנת 1986.

[addtoany]

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!