האזינו: עשרות זמרי עבר שהתמודדו בתחרות האירוויזיון משחררים בימים אלה שירים חדשים. בין הזמרים ניתן למצוא את: קרולה, רוסלנה, אלני פוריירה, בלאנש ועוד… אתם מוזמנים להאזין לשירים.

 

בתקופה בה כולם ספונים בביתם בשל התפשטות מגיפת הקורונה, אמנים רבים עוסקים בעיקר בכתיבה, הקלטה ושחרור של שירים חדשים. כך גם זמרי אירוויזיון רבים מהיסטוריית התחרות ששחררו שירים בשבועות האחרונים כדי לנסות להקל על הזמן אותו אנו מבלים בהסגר.

רוצים לזכות בחבילת פרסי אירוויזיון 2020 במתנה?
הדיסק הרשמי מחכה לכם – לחצו כאן!




 

קרולה – שוודיה, אירוויזיון 1983, 1991 ו- 2016

הזמרת השוודית קרולה (Carola), בת 53, התמודדה בתחרות האירוויזיון שלוש פעמיים: ב- 1983 (מקום 3), ב- 1991 (מקום 1) וב- 2006 (מקום 5). לאורך הקריירה הספיקה הזמרת לשחרר קרוב ל- 30 אלבומים ועשרות שירים, ולכן נחשבת הזמרת לאחת הזמרות הידועות והמדוברות בשוודיה. השיר החדש “Vem av oss förstod” (תרגום: "מי מאיתנו הבין") הוא שיר נוסף הממחיש את קרבה של הזמרת לנצרות ולכן שוחרר גם בסמוך לחג הפסחא.

רוסלנה – אוקראינה, אירוויזיון 2004

זוכת אירוויזיון 2004, רוסלנה (Ruslana), שביצעה באירוויזיון את השיר "Wild Dances" מחזיקה עד היום בתואר האלבום האוקראיני הנמכר ביותר עבור "Dyki tantsi" שבו כלול השיר הזוכה. מאז ניצחה בתחרות הספיקה הזמרת לשמש כחברת פרלמנט באוקראינה וגם כשגרירה של רצון טוב של ארגון UNICEF. בנוסף ניסתה הזמרת לקדם שימוש באנרגיה מתחדשת, ולכן לא מפתיע שהשיר החדש של הזמרת "My Viter" (תרגום: "אנחנו הרוח") מצולם כולו על גבי טורבינת רוח שמספקת חשמל.




The Fizz – בריטניה, אירוויזיון 1981

להקת The Fizz היא להקת המשך ללהקה הבריטית Bucks Fizz שזכתה עם השיר "Making Your Mind Up" באירוויזיון 1981. הלהקה הוקמה בשנת 2004 על ידי שלושה מתוך ארבעת חברי הלהקה. מאז הקמת הלהקה שוחררו ארבעה אלבומים ו- 8 שירים, כאשר השיר התשיעי והחדש הוא "From Here To Eternity".

אלני פוריירה – קפריסין, אירוויזיון 2018

אלני פוריירה (Eleni Foureira), בת 33, כמעט גברה על נטע ברזילי באירוויזיון 2018, לאחר שביצעה את השיר האלמותי "Fuego" שהגיע למקום השני. הזמרת היווניה ממוצא אלבני חזרה לבימת האירוויזיון בתל אביב, שם הופיעה עם משתתפי עבר נוספים במופע הביניים של התחרות. השיר החדש של הזמרת, שיר R&B מצויין בשם "YAYO", שמלווה בקליפ מרשים, כבר הספיק לכבוש את המקום ה- 3 במצעד הלהיטים היווני.




פאולה סלינג – רומניה, אירוויזיון 2010 ו- 2014

פאולה סלינג (Paula Seling), בת 41, ייצגה את רומניה פעמיים באירוויזיון: ב- 2010 (מקום 3) וב- 2014 (מקום 12). כעת משחררת הזמרת שיר חדש ברומנית בשם "Cat ii cerul" (תרגום: "מה מהשמיים") – בלדה אתנית בו מציגה הזמרת את יכולותיה הווקליות.

בלאנש – בלגיה, אירוויזיון 2017

הזמרת היהודייה שייצגה את בלגיה לפני שלוש שנים, אלי דלוו (Ellie Delvaux), הגיעה בתחרות למקום הרביעי בגמר הגדול עם השיר "City Lights". הזמרת בת ה- 20, שחררה לפני כשבועיים את הסינגל החדש שנקרא "Fences" שייכלל באלבום הבכורה של הזמרת. מדובר בסינגל השלישי מתוך אלבום הבכורה שצפוי לצאת ב- 29 במאי 2020.




Azúcar Moreno – ספרד, אירוויזיון 1990

הצמד הספרדי Azúcar Moreno יזכר לנצח בזכות הביצוע באירוויזיון 1991 בו החל הפלייבק של השיר מהאמצע ולכן הזמרות ירדו מן הבמה וחזרו לבצע את השיר מחדש. הביצוע הכושל לא מנע מהבנות לכבוש את המקום החמישי. הצמד, שהיה פעיל בין השנים 1984-2008, התאחד מחדש בשנת 2014 ומאז שחרר מספר סינגלים בודדים, ביניהם הסינגל החדש "Love Is Love".

ByeAlex – הונגריה, אירוויזיון 2013

היוצר ההונגרי אלכס מרטה (Alex Márta), שמכונה ByeAlex, הפתיע את כולם כשהצליח להגיע בגמר אירוויזיון 2013 למקום ה- 10 עם השיר "Kedvesem". היוצר הידוע הספיק להוציא מאז התחרות שני אלבומים מצליחים ועשרות שירים. השיר האחרון נקרא "Március".

יוליה סאביצ'בה – רוסיה, אירוויזיון 2004

יוליה סאביצ'בה (Yulia Savicheva), בת 33, ייצגה את רוסיה באירוויזיון 2004 שם הגיעה למקום 11 עם השיר "Believe Me". מאז האירוויזיון שחררה הזמרת שישה אלבומים ועשרות שירים מצליחים שאף הצליחו לכבוש את המקום הראשון במצעדי הלהיטים ברוסיה. השיר החדש והמעולה "Ne obmanyvay" (תרגום: "אל תשתולל") שוחרר כחלק מקידום האלבום CLV ששוחרר בחודש פברואר.

ניקו – רומניה, אירוויזיון 2008

הזמרת ניקו (Nico) ייצגה את רומניה באירוויזיון 2008 יחד עם ולאד (Vlad), שם הם דורגו במקום ה- 20 עם השיר “Pe-o margine de lume”. כעת משחררת הזמרת שיר פופ חדש בשם “Scopul si durata”.

לאורה – פינלנד, אירוויזיון 2002

לאורה ווטילאיינן (Laura Voutilainen), בת 44, ייצגה את פינלנד באירוויזיון 2002 עם השיר "Addicted To You" והגיעה רק למקום ה- 20. לאורך הקריירה שחררה הזמרת 13 אלבומים מצליחים בפינלנד. כעת משחררת הזמרת שיר חדש בשם "Janottaa" (תרגום: "צמאה").

אדורנה – ספרד, אירוויזיון 2015

אדורנה (Edurne), בת 34, ייצגה את ספרד עם השיר "Amanecer" שהגיע למקום ה-21 בגמר הגדול. מאז הזמרת עסקה פחות במוסיקה והשתתפה בעיקר בסרטים וסדרות טלוויזיוניות, אך לפני כחודש שחררה הזמרת את השיר "Tal Vez" שהוא סינגל הבכורה מתוך האלבום השביעי של הזמרת שנקרא "Catarsis".

פאולו מנגוזי – שוויץ, אירוויזיון 2008

פאולו מנגוזי (Paolo Meneguzzi), בן 43, ייצג את שוויץ באירוויזיון 2008 עם השיר "Era stupendo", אך דורג רק במקום ה- 13 בחצי הגמר. הזמר שחרר מאז האירוויזיון שלושה אלבומים שהתווספו ל- 5 אחרים ששוחררו לפני התחרות. השיר החדש "Il coraggio" (תרגום : "אומץ") הוא בלדה איטלקית מעולה שכדאי להאזין לה.

Gromee – פולין, אירוויזיון 2018

הדיג'יי הפולני Gromee, בן 41, ייצג את פולין באירוויזיון 2018 עם השיר "Light Me Up" שהגיע רק למקום ה- 14 בחצי הגמר. בשבוע האחרון שחרר היוצר המוכשר את היצירה האינסטרומנטלית "Hope".

לינדיטה – אלבניה, אירוויזיון 2017

לינדיטה (Lindita), בת 31, ייצגה את אלבניה באירוויזיון 2017 עם השיר "World" שהגיע רק למקום ה- 14 בחצי הגמר. הזמרת, שנולדה בקוסובו, שחררה לפני כשבועיים בלדה מרגשת בו הזמרת מפגינה את יכולותיה הקלויות המרשימות בליווי פסנתר בלבד.

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!