חשש כבד מאוד כי אוקראינה שוב תיאלץ לפרוש מאירוויזיון 2020. מצבה הכלכלי של רשת הטלוויזיה האוקראינית הביאה למצב כי משרד המשפטים באוקראינה הקפיא את כל תקציביה וחשובנותיה. איגוד השידור האירופי הצהיר כי במידה ולא ימצא פיתרון, אוקראינה לא תוכל להשתתף באירוויזיון.

[addtoany]

 

בשבוע שעבר הקפיא משרד המשפטים האוקראיני את כל התקציבים וחשבונות הבנק של רשת הטלוויזיה האוקראינית (UA:PBC) בשל מצבה הכלכלי ו"ההתנהלות הבזבזנית" של הטלוויזיה הציבורית. כתוצאה מכך, רשת הטלוויזיה לא תוכל לממן את השתתפותה באירוויזיון ובמשחקים האולימיפיים. בנוסף, משכורות העובדים הוקפאו וכל התחיבויותיה הכספיות של רשת הטלוויזיה ייבדקו.




היום התערב איגוד השידור האירופי (EBU) בנושא וציין כי על ממשלת אוקראינה למצוא פיתרון מאחר והיא המממנת של רשת הטלוויזיה הציבורית. מנכ"ל איגוד השידור האירופי הביע תקווה כי שלטונות אוקראינה ימצאו את הדרך לפתור את נושא חובותיה הכבדים של רשת הטלוויזיה כדי להמשיך לשרת את הציבור האוקראיני.




האם שוב אוקראינה תמצא את עצמה מחוץ לאירוויזיון? כזכור בשנה שעברה אוקראינה פרשה מהאירוויזיון, למרות זכייתה של הזמרת מארוב (Maruv) בקדם האירוויזיון המקומי, בשל חוסר הסכמתה של הזמרת (ויתר האמנים המתמודדים) שלא להופיע ברוסיה ולדברר את פעולותיה של ממשלת אוקראינה בכל הקשור לקונפליקט הרוסי-אוקראיני.

כעת, יש חשש כבד כי מצבה הכלכלי של רשת הטלוויזיה יביא לפרישתה, מאחר ורשת הטלוויזיה לא תוכל לממן את התשלום הדרוש לאיגוד השידור האירופי לשם הבטחת השתתפותה באירוויזיון 2020.




כידוע, ההרכב האוקראיני Go_A נבחר לייצג את אוקראינה על בימת אירוויזיון 2020 עםהשיר "Solovey" בשפה. חברי הרכב צפויים לבצע את השיר בחצי הגמר הראשון שייערך ב- 12 במאי, שם הם יתמודדו מול נציגת ישראל – עדן אלנה.




זו תהיה ההשתתפות ה- 16 של אוקראינה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה עד היום הוא המקום הראשון בשנים ב- 2004 וב- 2016. הזכייה האחרונה התרחשה בשנת 2016 עם השיר "1944" בביצוע של ג'אמלה (Jamala).

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!