למרות ניסיונותינו לברר האם מסיבת האירוויזיון הישראלית, "Israel Calling", תתקיים השנה – בשלב זה עדיין אין בידנו תשובה. במקביל, אמסטרדם, לונדון ומדריד מתכוננות לקראת החגיגות ואילו ריגה הודיעה כי השנה לא תקיים את מסיבת האירוויזיון המסורתית.

[addtoany]

 

בשנים 2017-2018 הוזמנו עשרות מתמודדי אירוויזיון לפרוייקט "Israel Calling" אשר כלל ביקור ברחבי הארץ ואירוע פרומו מיוחד בו יוכלו המתמודדים השונים להציג את שיריהם לקהל הישראלי.

הפרוייקט, ביוזמתה ובהפקתה של טלי אשכולי, אירח 28 מדינות שונות ב- 2017 ו- 26 מדינות ב- 2018 וזכה להצלחה רבה כאשר עשרות אלפי ישראלים הגיעו לכיכר רבין בתל אביב כדי לצפות במתמודדים האירופיים.



ישראל קיבלה חשיפה חיובית רחבה באמצעי התקשורת בכל רחבי אירופה, ברשתות החברתיות ובקרב האמנים המשתתפים שהפכו לשגרירים חדשים של ישראל. האמנים טיילו ברחבי ישראל, הצטלמו לרשתות החברתיות, ומאות אלפי מעריציהם נחשפו לתמונות שלהם על רקע נופי ישראל.

ב- 2019 בוטל הפרוייקט המבורך בשל אירוח האירוויזיון בתל אביב ומשום שלא היה ברור האם הזמרים המתמודדים ייענו להזמנה להגיע לישראל פעמיים בתוך חודש אחד.

לפני כחודש ניסינו ליצור קשר עם מפיקת האירוע, טלי אשכולי, אך לא היו בידיה תשובות לגבי קיום המופע. גם כעת, חודש לפני תחילת "עונת מסיבות האירוויזיון" באירופה, לא ברור האם המופע יתקיים השנה בישראל.



באירופה ההכנות נמשכות

מסיבת האירוויזיון הראשונה צפויה להערך ב- 29 במרץ בלונדון. עד כה אישרו את השתתפותם 5 נציגים: אוסטריה, אלבניה, ליטא, לטביה וספרד. בנוסף ישתתף באירוע הזמר מייקל רייס (Michael Rice) אשר ייצג את בריטניה באירוויזיון 2019, סורי (SuRie) שייצגה את בריטניה ב- 2018 וסינקה (Sieneke) אשר ייצגה את הולנד באירוויזיון 2010. סורי גם תנחה את המופע יחד עם פאדי אוקונל (Paddy O'Connell). מסיבת האירוויזיון בלונדון מתקיימת בפעם ה- 13 ברציפות ונחשבת למסיבה הותיקה ביותר.

ב- 4 באפריל צפויה להתקיים מסיבת האירוויזיון "Eurovision In Concert" באמסטרדם. ההולנדים, בניגוד לישראלים, החליטו שלא לוותר על המסיבה המסורתית ויקיימו אותה למרות שהם גם יארחו את האירוויזיון בחודש מאי. אמסטרדם, באופן מסורתי מקיימת את המסיבה הגדולה ביותר לקראת האירוויזיון. עד כה אישרו את השתתפותם 6 נציגים: אוסטריה, אלבניה, בולגריה, בלגיה, ליטא וספרד. בנוסף תשתתפנה הזמרות לינדה ווגנמקרס (Linda Wagenmakers) שהתמודדה באירוויזיון 2000, מאגי מקניל (Maggie Macneal) שייצגה את הולנד ב- 1987 ומארגה בולט (Marga Bult) שייצגה את הולנד ב- 1974 ו- 1980. מסיבת האירוויזיון באמסטרדם מתקיימת בפעם ה- 12 ברציפות.



גם במדריד מתכננים מסיבה דומה שתתקיים ב- 10 וב- 11 באפריל. את המסיבה צפוי להנחות נציג ספרד לאירוויזיון הקרוב – בלאס קנטו (Blas Cantó). ארבעה נציגים נוספים כבר אישרו את השתתפותם במסיבה: אוסטריה, אלבניה, בולגריה ולטביה.

"PreParty Riga" בוטלה

במקביל, בלטביה הודיעו כי מסיבת האירוויזיון המסורתית שלהם "PreParty Riga" לא תתקיים השנה לאחר 6 שנים רצופות בהן התקיימה המסיבה. "היו לנו 6 מסיבות מצויינות ובלתי נשכחות ואני מודה לכם על כך שהייתם חלק מזה. השנה ניקח הפסקה, אך אם הכל ילך כשורה, אני מקווה שנחזור שנה הבאה ונקדם בברכה את כולכם במסיבת PreParty Riga 2021", כתב ראש מועדון אוהדי האירוויזיון – מירוסלב קודיס (Miroslvas Kodis).

נדגיש כי בשלב זה טרם התקבלה תגובה מהפקת "Israel Calling".

[addtoany]

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!