הערב נערך חצי הגמר השלישי של המלודיפסטיבלן השוודי בו מארייט ומוהומבי עלו לגמר. להקת Drängarna ואניס דון דמינה ממשיכים לשלב גלגל ההצלה.

[addtoany]

הערב התקיים חצי הגמר השלישי של המלודיפסטיבלן השוודי. שבעה שירים התמודדו הערב בחצי הגמר כאשר את תוצאות התחרות קבעו הצופים בלבד. שניים מתוכם עלו ישירות לגמר ו- 2 נוספים יתמודדו שוב בשלב גלגל ההצלה.

העולים לגמר

מארייט (Mariette) עם השיר "Shout It Out", ומוהומבי (Mohombi) עם "Winners". שני העולים לגמר כבר התמודדו בעבר במלודיפסטיבלן. מאריאט משתתפת השנה בפעם הרביעית במלודיפסטיבלן כאשר שירה האחרון, "For You" אשר התמודד ב- 2018 הגיע למקום ה- 5 בגמר. מוהומבי התמודד במלודיפסטיבלן 2019 עם השיר "Hello" אשר זיכה אותו במקום ה- 5 בגמר.

גלגל הצלה

להקת Drängarna עם השיר "Piga och dräng", ואניס דון דמינה (Anis Don Demina) והשיר "Vem är som oss". להקת Drängarna הוקמה כבר ב- 1995 אך משתתפת במלודיפסטיבלן לראשונה. אניס דון דמינה השתתף כסקסופוניסט במלודיפסטיבלן 2018 בשירם של סמיר וויקטור (Samir & Viktor) אשר נקרא "Shuffla". במלודיפסטיבלן 2019 התמודד יחד עם זיאנה (Zeana) כאשר ביצעו יחדיו את השיר “Mina bränder”. השיר הגיע רק למקום ה- 5 בחצי הגמר.

מקום 5: Faith Kakembo – Crying Rivers. פיית' היא זמרת וכותבת אלמונית. מוקדם יותר השנה היא התמודדה בתחרות P4 Nästa אשר אחד ממתמודדיה מקבל כרטיס כניסה להתמודדות במלודיפסטיבלן. פיית' התקבלה למלודי כששלחה שיר לרשת הטלוויזיה השוודית ולא בעזרת התחרות.

מקום 6: Amanda Aasa – Late.

מקום 7: Albin Johnsén – Livet borjar nu.

זו תהיה ההשתתפות ה- 60 של שוודיה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה עד היום הוא המקום הראשון בשנים: 1974, 1984, 1991, 1999, 2012 ו- 2015. הזכייה השוודית האחרונה התרחשה בשנת 2015 עם השיר "Heroes" בביצוע של מונס זלמרלוב (Måns Zelmerlöw).

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!