מחר (שלישי) הוא היום האחרון להגשת שירים בישראל לאירוויזיון 2020. דיווחים על כך שהיוצרים דורון מדלי, דולי ופן ודודי בר דוד בין הכותבים אשר הגישו שיר לוועדה הבוחרת את ארבעת השירים אשר יתמודדו בקדם אירוויזיון.

[addtoany]

 

מחר (שלישי), בשעה 16.00 בדיוק, תסתיים האפשרות להגיש שירים לוועדה אשר תבחר את ארבעת השירים ואותם תבצע עדן אלנה בתחרות "השיר שלנו לאירוויזיון" שתשמש כקדם אירוויזיון הישראלי לשנה זו. מתוך ארבעת השירים יבחר צוות שופטים וקהל הצופים בשיר אחד שייצג את ישראל על בימת אירוויזיון 2020.

דורון מדלי

אחד המוסיקאים שיגישו שיר לוועדה הוא לא אחר מאשר המוסיקאי המוכשר דורון מדלי, אשר כתב את השיר הזוכה "Toy" בנוסף לשירי אירוויזיון נוספים כמו "Golden Boy" ו- "Made Of Stars". מדלי כתב עבור אלנה שיר שעשוי לייצג את ישראל באירוויזיון.



ב"ישראל היום" אף מציינים כי מדלי מעורב גם בכתיבת שירים למדינות זרות באירוויזיון. הזמרת אינדירה לבאק (Indira Levak) צפויה לבצע בקדם אירוויזיון הקרואטי את השיר "You Will Never Break My Heart". על פי הידוע לנו השיר נכתב על ידי בראנימיר מיכלייביץ' (Branimir Mihaljević) אך כעת חושפים ב"ישראל היום" כי גם מדלי מעורב בכתיבת השיר.

בעבר פרסמנו כי מדלי כתב שיר נוסף לאירוויזיון 2020 שהוגש לוועדה המייעצת ביוון. את השיר הייתה אמורה לבצע הזמרת אירייני פאפאדופולו (Eirini Papadopoulou), אך הזמרת לא נבחרה על ידי רשת הטלוויזיה היוונית.



דולי ופן

עוד בין הכותבים: דולי ופן (דולב רם ופן חזות) אשר כתבו עשרות להיטים כמו "מלכת השושנים" לעדן בן זקן, "יש בי אהבה" לנועה קירל, "למה לי" לשרית חדד, "מאמו" לאיתי לוי וסטפן לגר ועוד להיטים רבים. השניים גם כתבו את השיר "I Feel Alive" שביצע אימרי זיו באירוויזיון 2017 והגיע בגמר הגדול למקום ה- 23.

דודי בר דוד ומורן דוד

גם הזמר והמוסיקאי דודי בר דוד אישר לנו שיכתוב שיר לעדן אלנה. דודי בר דוד כתב שירים לזמרים רבים וידועים כמו לירן דנינו, יובל דיין, מירי מסיקה, ריטה, רוני דלומי, אייל גולן, משה פרץ ועוד. בר דוד כתב את שירו לאירוויזיון יחד עם היוצרת מורן דוד.

כאמור, המועד האחרון לשליחת השירים הוא ביום שלישי בשעה 16.00 אחה"צ. ביום רביעי ובחמישי יתכנסו חברי הוועדה להאזין לשירים ולבחור את ארבעת השירים הטובים ביותר.

עדן אלנה נבחרה לייצג את ישראל בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2020 אשר יתקיים ברוטרדם שבהולנד. ב- 3 במרץ תבצע הזמרת ארבעה שירים בקדם אירוויזיון פרטי שיקרא "השיר הבא לאירוויזיון". התחרות תשודר בכאן 11 ובמהלכה יוכלו הצופים לבחור את השיר המתאים ביותר מבין הארבעה עבור אירוויזין 2020.

רוצים לקבל ראשונים את כל המידע הקשור ל'הכוכב הבא לאירוויזיון'? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – ואנו נדאג לעדכן אתכם מיד בכל ידיעה הקשורה באירוויזיון!

זו תהיה ההשתתפות ה- 43 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. זכייתה האחרונה של ישראל הושגה בזכות ביצועה של נטע ברזילי לשיר "Toy" באירוויזיון 2018.

[addtoany]