צילום: רונן אקרמן

עדן אלנה נבחרה לייצג את ישראל באירוויזיון 2020. המתמודדת הצעירה זכתה במקום הראשון בתכנית "הכוכב הבא" ותציג בעוד חודש ארבעה שירים לבחירה במהלך התכנית "השיר הבא לאירוויזיון" שתשודר בכאן 11.

[addtoany]

 

עדן אלנה נבחרה לייצג את ישראל בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2020 אשר יתקיים ברוטרדם שבהולנד, בתקווה להביא לישראל את הזכייה החמישית. עדן זכתה במקום הראשון בתכנית הטלוויזיה "הכוכב הבא לאירוויזיון 2020" לאחר שביצעה את השירים "Where Have You Been" (במקור של Rihanna) ו- "Halo" (במקור של Beyoncé).



עדן אלנה, MAKO

בסקר שערכנו לפני גמר "הכוכב הבא", עדן אלנה דורגה רק במקום השלישי, אך הביצועים של הזמרת היו מדוייקים, מפתיעים ואפילו מרגשים – בזמן שהמתמודדים האחרים אכזבו במהלך השידור החי. בעיקר, יש לציין, הביצוע הבלתי נשכח לשיר "Halo" שכבר בסיומו היה ברור שעדן אלנה היא הזוכה הגדולה של התחרות.

מיד לאחר התכנית אמרה הזמרת: "אני שמחה בטירוף! אני רציתי את זה כל כך! תודה לכל הקהל! זה מדהים! האירוויזיון זה כבוד מטורף! זה מדהים שאתיופית תייצג את ישראל בפעם הראשונה".



"פגשתי אתמול את עדן במסדרון כשעשינו חזרות", סיפרה שירי מימון לאחר הכרזת הזוכה, "שאלתי אותה מה שלומך, והיא אמרה לי 'אני כל כך רוצה את זה, אני רוצה את זה שירי'. החזקתי לה את הידיים ואמרתי שאני כל כך מקווה בשבילה שהיא תזכה. את אלופה, באמת כל הכבוד לך".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הספיק לברך את הזמרת הזוכה:



סיכום גמר הכוכב הבא

בסבב הראשון הערב התקיימו שני דו קרבות – "ראש בראש", כאשר תוצאות הדו קרב נקבעו על ידי הקהל באולפן, צוות השופטים וגם הקהל בבית:

מבין שני המפסידים בחר הקהל בבית במתמודד נוסף שעלה לשלב האחרון בגמר – הצופים בחרו בעדן אלנה כעולה לשלב הבא. גאיה שאקי הודחה כאשר דורגה במקום הרביעי.

בסבב השני ביצעו שלושת הפיינליסטים את שירם האחרון בגמר. בתום ביצוע השירים החלו השופטים להצביע כאשר בסיום הצבעת השופטים עמדה עדן אלנה במקום הראשון עם 110 נקודות, אור עמרמי ברוקמן במקום השני עם 98 נקודות ואילו אלה-לי להב במקום השלישי עם 92 נקודות. לעומת זאת, את המקום השלישי בקהל קיבל אור עם 60 נקודות, את המקום השני קיבלה אלה לי עם 90 נקודות, ואילו גם הקהל בבית העדיף את עדן אלנה כנציגת ישראל באירוויזיון עם 150 נקודות.



תוצאות סופיות

מקום ראשון – עדן אלנה – 260 נקודות
מקום שני – אלה-לי להב – 182 נקודות
מקום שלישי – אור עמרמי ברוקמן – 158 נקודות

עדן אלנה – מי את?

עדן אלנה, הכוכב הבא, MAKO

עדן אלנה, בת 19, נולדה ב- 7 במאי 2000 בירושלים. היא גדלה כבת יחידה לאם חד-הורית ועם אביה לא שמרה מעולם על קשר. לאחרונה עברה להתגורר בקרית גת. הזמרת זכתה במקום הראשון בתכנית הריאליטי "אקס פקטור" בשנת 2017. לאחר הזכייה התגייסה עדן לצבא ושחררה שני שירים שלא הצליחו. בפברואר 2019, לקראת שידור האירוויזיון בישראל, הוציאה לאור חידוש לשיר "Save Your Kisses For Me", של להקת Brotherhood of Man, שזכה בתחרות האירוויזיון בשנת 1976.

בסקר שערכנו לפני תחילת העונה זכתה עדן אלנה במקום השני מבין רשימת המפורסמים אשר התמודדו בעונה הנוכחית.



הליך בחירת השיר לאירוויזיון

השנה, לעומת שנים קודמות, קהל הצופים יהיה שותף בהליך בחירת השיר הישראלי אשר תבצע אלנה באירוויזיון. ב- 3 במרץ תבצע הזמרת ארבעה שירים בקדם אירוויזיון פרטי שיקרא "השיר הבא לאירוויזיון". התחרות תשודר בכאן 11 ובמהלכה יוכלו הצופים לבחור את השיר המתאים ביותר מבין הארבעה עבור אירוויזין 2020.

אמנים ויוצרים הרשומים באקו"ם אשר מעוניינים לכתוב שיר עבור עדן אלנה מוזמנים לעשות זאת עד יום שלישי הבא, 11 בפברואר, בשעה 16.00. ועדת שופטים מיוחדת תבחר את ארבעת השירים ב- 12 וב- 13 בפברואר, והשירים הנבחרים ייחשפו להשמעה ב- 27 בפברואר לאחר שיוקלטו על ידי הזוכה.

בעבר פרסמנו כי משקל ההצבעה של הצופים בבית יהווה 30% מהתוצאה הסופית, אך כעת מתקנים בתאגיד השידור את עניין חלוקת האחוזים כדלקדמן: הועדה המקצועית – 50%; קהל – 40%; נקודת/ות שיפוט – 10%.

זו הייתה הפעם האחרונה שבה נבחר נציג ישראל לאירוויזיון דרך תכנית הטלוויזיה "הכוכב הבא" כפי שקרה בשש השנים האחרונות. בתאגיד השידור הציבורי החליטו כי בשנה הבאה ייבחר הנציג הישראלי לאירוויזיון דרך קדם אירוויזיון שישודר בתאגיד כאן 11. בשנים האחרונות בחירת הנציג לאירוויזיון זכתה לתנופה מחודשת בזכות שיתוף הפעולה עם קשת 12 אשר הביא את תחרות האירוויזיון ללב הפריים-טיים ובשיאו נטע ברזילי זכתה באירוויזיון 2018 ואף הביאה אותו לישראל.

נשמח לשמוע את דעתכם בתגובות!

רוצים לקבל ראשונים את כל המידע הקשור ל'הכוכב הבא לאירוויזיון'? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – ואנו נדאג לעדכן אתכם מיד בכל ידיעה הקשורה באירוויזיון!

זו תהיה ההשתתפות ה- 43 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. זכייתה האחרונה של ישראל הושגה בזכות ביצועה של נטע ברזילי לשיר "Toy" באירוויזיון 2018.

 

[addtoany]