מועדון הקצב של אביהו פנחסוב הודחו סופית מ"הכוכב הבא לאירוויזיון". 12 מתמודדים ממשיכים לשלב הבא, ביניהם אלה-לי להב, אור עמרמי ברוקמן ומורן אהרוני.

 

בעוד 17 ימים נדע מי הנציג הישראלי לאירוויזיון 2020. הערב אנחנו ממשיכים בשלב "הכיסא החם": המתמודדים יעלו לשיר זה אחר זה כאשר המתמודד שיקבל את אחוז ההצבעה הנמוך יותר יתיישב על הכיסא. המתמודד אשר ישב על הכיסא בסיום השלב – יודח. אלה לי להב, מורן אהרוני, ללי קולישקין ועדן אלנה כבר הבטיחו את מקומם בשלב הבא.

בסיום התכנית הקודמת אוהד שרגאי ישב על הכיסא כאשר קיבל את אחוזי ההצבעה הנמוכים ביותר – 68% הצבעה.



This poll is no longer accepting votes

טופ 12: מהו הביצוע הטוב ביותר?



עדן זהר סיון – "Sax"

עדן זהר סיון צריכה 69% הצבעה כדי לשריין את מקומה בשלב הבא, לאחר שאוהד שרגאי השיג 68% אחוזים והתיישב על הכיסא החם. עדן בחרה לשיר את "Sax" (במקור של Fleur East) ומביאה שוב לבמה את הוייב הבינלאומי. זמרת אדירה. שירי מימון אמרה לה "את רקדנית, את נינוחה על הבמה, כל הסוואג שלך היה במקום! בעיקרון טודו בום ברמות!" 84% הצבעה – כחול מכל השופטים. אוהד נשאר לשבת על הכיסא.

רביב כנר – "Feeling Good"

רביב כנר צריך 69% הצבעה כדי לשריין את מקומו בשלב הבא. רביב בחר לשיר את "Feeling Good" (במקור של Nina Simone) בצורה מדוייקת ומצליח להעיף את המסך בקלות. שירי מימון אמרה "העפת לי את הסכך. זה היה חזק. הכי טוב שלך עד היום. מבחינה ווקאלית זה היה מושלם, זה היה וואו…" אמדורסקי אמר "זה האזור שבו אתה צריך לעבוד, זה הפלייבק שלך, זה הגיטרות שלך… זאת התפאורה הנכונה לך, ככה אתה הכי פוטוגני, הכי אמיתי". 90% הצבעה – כחול מכל השופטים. אוהד נשאר לשבת על הכיסא.



גאיה שאקי – "חלומות של אחרים"

גאיה שאקי צריכה 69% הצבעה. גאיה בחרה לשיר לראשונה שיר בעברית, את השיר "חלומות של אחרים" (במקור של עידן רייכל). הרגשתי שגאיה לא מרגישה בנוח בביצוע השיר, ביצוע דיי חלש של הזמרת. רותם סלע אמרה "מה שמדהים זה שגם באנגלית וגם בעברית יש לך חתימת קול, כל כך ייחודי לך…" קרן פלס אמרה לה "גאיה, אני מרגישה שאת מן קרובת משפחה שלי… והרגשתי תוך כדי הביצוע שאת קצת מאבדת את הביטחון". 71% הצבעה – כחול מכל השופטים. אוהד נשאר לשבת על הכיסא.

אור עמרמי ברוקמן – "עד מחר"

אור עמרמי ברוקמן צריך 69% הצבעה. אור, שזכה בעזרת הביצוע בתכנית הקודמת עם השיר "סניוריטה" לביצוע הטוב ביותר, בחר לשיר את "עד מחר" (במקור של אביתר בנאי). ביצוע פחות טוב לטעמי מביצועיו הקודמים, משהו שם היה מאוד בנוי על השיר עצמו והשירה בעברית – ודבר כזה כמו היום לא בטוח שיכול לעבוד באירוויזיון. זה היה ריק מידי ולא "נקי". "תודה על הביצוע הזה. אתה ענק. איזה כיף לשמוע את זה", אמר לו סטטיק. לעומת זאת, אמדורסקי אמר "איזה באסה שלקחת אתהשיר הזה כל כך חזק, איזה באסה שבכלל בחרת שיר של האליל שלך ולא ידעת מה לעשות איתו. זה היה חסר רגישות כלפי הטקסט". 83% הצבעה – אדום מאמדורסקי. אוהד נשאר לשבת על הכיסא.



מועדון הקצב של אביהו פנחסוב – "Let's Dance"

מועדון הקצב צריכים 69% הצבעה. ההרכב בחר לשיר את "Let's Dance" (במקור של David Bowie). ביצוע מבולגן מאוד ולא מוצלח של ההרכב. בן אל אמר לו "אני חושב שאתה מוכשר. אבל אנחנו בשלב של אירוויזיון, והצחוקים האלה, בעייני, כבר נגמרו". גם קהל הצופים לא הצליח להתחבר ונתן לו רק 27% מתוך 60%. לסיכום – 43% הצבעה – אדום מבן אל ושירי מימון. ההרכב מתיישב על "הכיסא החם" ואילו אוהד שרגאי מבטיח את מקומו בשלב הבא.

עומר אליהו – "ממה את מפחדת"

עומר אליהו צריך 44% הצבעה כדי להבטיח את מקומו בשלב הבא. הזמר בחר לשיר את "ממה את מפחדת" (במקור של אייל גולן ובניה ברבי). ביצוע קולי מצויין לעומר, למרות שלעיתים היה נשמע כמו חיקוי לאייל גולן. אני לגמרי מצליח לראות אותו באירוויזיון עם שיר ים תיכוני. נראה שסטטיק חולק על דעתי: "אני חושב שזה הביצוע שלך שהכי נהניתי ממנו עד היום. ואני רוצה להחמיא לך ולהגיד לך שכל פעם שאתה לוקח שיר אתה כאילו לוקח אותו אליך, ואני אוהב את זה שזה לא נשמע שמישהו מנסה לחקות משהו". 76% הצבעה – אדום מאמדורסקי. מועדון הקצב נשארים לשבת על הכיסא.



דוראל סעדון – "The Reason"

דוראל סעדון צריך 44% הצבעה כדי להבטיח את מקומו בשלב הבא. הזמר בחר לשיר את "The Reason" (במקור של Hoobastank). דוראל שריגש אותי מאוד בפרקים הראשונים של העונה לא מצליח לעשות זאת בפרקים האחרונים. שוב, ביצוע בעייתי לזמר בעיקר מבחינה קולית – ולי אישית לא ברור הניקוד הגבוה. אמדורסקי אמר ש"זה לא נשמע לי הנוף הנכון לך, עד עכשיו שרת דברים שהם יותר R&B ומשהו בחיבור הזה לא נכון". שירי מימון הצטרפה לדעתו של אמדורסקי. 77% הצבעה – אדום מאמדורסקי. מועדון הקצב נשארים לשבת על הכיסא.

לואי עלי – "לבחור נכון"

לואי עלי צריך 44% הצבעה כדי להבטיח את מקומו בשלב הבא. הזמר בחר לשיר את "לבחור נכון" (במקור של אמיר דדון). ביצוע מרגש ושונה לגמרי מהביצוע המקורי. לטעמי, אחד הביצועים הטובים של לואי עלי העונה! לואי עלי מצליח להרים את המסך דיי מהר, מה שאומר שמועדון הקצב הודחו מהתחרות. שירי מימון אמרה "אתה בחרת פה שיר שכל כך התחברת למילים שלו, אתה לא מבין מה זה הוציא ממך. אל תבחר יותר את ה- Obvious את ה'לינדה לינדה' והשיר של נסרין". 85% הצבעה – כחול מכל השופטים.

כאמור, בסיום התכנית התברר כי מועדון הקצב של אביהו פנחסוב הודח סופית מהתכנית.

רוצים לקבל ראשונים את כל המידע הקשור ל'הכוכב הבא לאירוויזיון'? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – ואנו נדאג לעדכן אתכם מיד בכל ידיעה הקשורה באירוויזיון!

זו תהיה ההשתתפות ה- 43 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. זכייתה האחרונה של ישראל הושגה בזכות ביצועה של נטע ברזילי לשיר "Toy" באירוויזיון 2018.