ממשלת הולנד אישרה השקעה של 12.4 מיליון יורו באירוויזיון 2020, זאת למרות שהצהירו בעבר כי אינם מתכוונים לתקצב את התחרות מתקציב המדינה.

 

שר התקשורת בממשלת הולנד אישר תקציב של 12.4 מיליון יורו (כ- 48 מיליון שקלים) עבור הפקת האירוויזיון. בעבר ביקשו רשתות הטלוויזיה של הולנד עזרה תקציבית כדי להבטיח את אירוח התחרות בארץ השפלה. ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה (Mark Rutte), הצהיר מיד לאחר הזכייה באירוויזיון כי ממשלת הולנד אינה מתכוונת לממן את התחרות.

התקציב אשר תשקיע ממשלת הולנד באירוויזיון יצא מתוך קרן אשר שמורה עבור רשתות הטלוויזיה הציבוריות של הולנד עבור הוצאות חריגות.

תקציב אירוויזיון 2020 מוערך בכ- 26.5 מיליון יורו (כ- 102 מיליון שקלים). רשת הטלוויזיה NPO תשקיע 4.5 מיליון יורו ורשת הטלוויזיה AVROTROS תשקיע 9.6 מיליון יורו נוספים. שאר הכסף יגיע ממשרד התקשורת ההולנדי. איגוד השידור האירופי (EBU) צפוי גם כן לתקצב את האירוע.

כזכור, תקציב אירוויזיון 2019 אשר נערך בישראל עמד על כ- 130 מיליון שקלים מתוכם כיסה התאגיד כ- 20 מיליון שקלים ממכירת כרטיסים, כ- 16 מיליון שקלים הועברו לתאגיד מאיגוד השידור האירופי (EBU) ולתאגיד נשאר לממן כ- 94 מיליון שקלים. 70 מיליון שקלים מתוך הסכום ניתנו לתאגיד כהלוואה מהממשלה בפריסה על פני 15 שנים.

אירוויזיון 2020 יתקיים ברוטרדם בתאריכים 12, 14 ו- 16 במאי בהשתתפותן של 41 מדינות. חלוקת המדינות לחצאי הגמר תערך ב- 28 בינואר.

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!