מחר בשעה 17:00 (שעון ישראל) תתקיים תחרות האירוויזיון ג'וניור 2019 – תחרות האירוויזיון לילדים. התחרות שתתקיים בפולין תשודר בערוץ היוטיוב הרשמי של התחרות. כתבתה של מאיה ברכה.

 

מחר (יום ראשון – 24.11.19) יתקיים בשעה 17:00 אירוויזיון הילדים אשר מכונה גם אירוויזיון ג'וניור 2019 בגליביצה, סילסיה (פולין). אחרי שבשנה שעברה ניצחה פולין עם השיר "Anyone I Want To Be" בביצוע של רוקסנה וגיאל (Roksana Węgiel). התחרות נערכת בקביעות מאז 2003.




המנחים השנה יהיו: אידה נובקובסקה (Ida Nowakowska), אלכסנדר סיקורה (Aleksander Sikora) ורוקסנה וגיאל.

קישור לצפייה בתחרות ניתן למצוא כאן!

בתחרות ישתתפו 19 מדינות, להלן רשימת השירים לפי סדר השמעתם:
1. אוסטרליה: Jordan Anthony — We Will Rise
2. צרפת: Carla — Bim bam toi
3. רוסיה: Tatyana Mezhentseva & Denberel Oorzhak — A Time for Us
4. מקדוניה הצפונית: Mila Moskov — Fire
5. ספרד: Melani García — Marte
6. גאורגיה: Giorgi Rostiashvili — We Need Love
7. בלרוס: Liza Misnikova —Pepelny
8. מלטה: Eliana Gomez Blanco — We Are More
9. ווילס: Erin Mai — Calon yn Curo
10. קזחסטן: Yerzhan Maksim — Armanyńnan qalma
11. פולין: Viki Gabor — Superhero
12. אירלנד: Anna Kearney — Banshee
13. אוקראינה: Sophia Ivanko — The Spirit of Music
14. הולנד: Matheu — Dans met jou
15. ארמניה: Karina Ignatyan — Colours of Your Dream
16. פורטוגל: Joana Almeida — Vem comigo
17. איטליה: Marta Viola — La Voce Della Terra
18. אלבניה: Isea Çili — Mikja ime fëmijëri
19. סרביה: Darija Vračević — Podigni glas




התחרות השנה תהיה קשה יותר בהשוואה לשנה שעברה בגלל מספר מדינות מתמודדות מועט יותר ושירים טובים יותר. ההצבעה לתחרות כבר יצאה לדרך וניתן להצביע לשירים בקישור הבא.

מועמדים אופציונליים לזכייה:

פולין – כבר כשנחשף לראשונה כיכב בצמרות טבלאות ההימורים ועד כה זכה למספר הגבוה ביותר של השמעות ולייקים. מדובר בשיר אפילו טוב יותר מהשיר של שנה שעברה, עם קצב שתופס את האוזן וזמרת מעולה עם קול בוגר שבקלות יכול היה להשתלב באירוויזיון הבוגרים. כמו הרבה שירים השנה, מדובר בשיר מחאה שקורא להציל את העולם. אם תנצח, כמו שכבר צופים שיקרה, תהפוך פולין למדינה היחידה שזכתה פעמיים ברצף ולמקום שני במספר הזכיות אחרי גיאורגיה עם שיא של 3 זכיות.

צרפת – שיר פופי קליט שהכי מתאימה לו הכותרת "אירוויזיון ג'וניור". שיר מתוק בצרפתית שמתאר את תחושות הלב של ילדה שמתאהבת לראשונה. כנראה גם הצופים התאהבו בה והיא כבר מסתמנת בתור זוכה אופציונלית בטלווטינג.

ספרד – אחרי פרישה ארוכה של 13 שנה מהאירוויזיון ג'וניור, ספרד מכוונת לניצחון השני שלה עם שיר שעוסק בבעיות סביבתיות וזמרת אופרה עם קול ענק. בניגוד לאירוויזיון הבוגרים שבו זמרות אופרה לא מדברות אל השופטים, באירוויזיון ג'וניור יש סיכוי לתגובה שונה, לדוגמא: מלטה 2014 – מקום רביעי לזמרת אופרה צעירה.




מועמדים אופציונליים לסיים במקום גבוה:

ארמניה – שיר קליט עם קצב טוב שתופס את האוזן ואותו שרה זמרת מעולה, השיר מזכיר את הסגנון של השיר שאיתו ניצחה ארמניה בשנת 2010 (Mama) אבל ניצחון שני לארמניה כנראה כבר לא יקרה, אולי בשנה חלשה יותר יכול היה לנצח.

מקדוניה הצפונית – שיר מלא כוח עם זמרת מדהימה ששרה על התשוקה שלה למוסיקה ועל המוסיקה בתור החיים שלה. שילוב של אנגלית ומקדונית. בחזרות נחשף ששינו חלק מהשיר למקדונית וגם שינוי זה מחמיא לו.

סרביה – אחרי הבלדה חסרת החיים והמשמימה בשנה שעברה, סרביה חוזרת בגדול עם שיר מחאה על הצלת העולם וזמרת מעולה. את הישג השיא שלה (מקום שלישי) סרביה אמנם לא תשפר השנה אבל סיכויים גבוהים בשבילה להתברג בעשיריה הראשונה ואולי אפילו בטופ 5.




בתחתית הטבלה:

פורטוגל – כבר משנחשף השיר התמקם בתחתית הטופים. מדובר בשיר עם צלילים וקול מתוק של הזמרת אבל די סתמי.

גאורגיה – והזוכה השנה בשיר הסתמי ביותר היא גאורגיה. גאורגיה השנה הולכת לקטוף את המקום הגרוע ביותר שלה בתחרות וזה מפליא שמדובר בשיאנית הזכיות.

ווילס – כמו בשנה שעברה בה ווילס השתתפה לראשונה וזכתה במקום האחרון (מקום 20), נשלח השנה שיר יחסית מיושן שהשתתף בקדם מוזר שבו זמרים שונים קיבלו את אותן המילים ונדרשו להלחין אותן. מקום 20 לא יחזור על עצמו, שהרי משתתפות השנה 19 מדינות.

חשוב לציין כי ישראל לא מתמודדת השנה בתחרות. ישראל השתתפה בתחרות בשנים 2012 (Kids.il, מקום 8), 2016 (שיר וטים, מקום 15) ו- 2018 (נועם דדון, מקום 14). השנה החליטו בתאגיד השידור הישראלי שלא להתמודד בתחרות.

לסיום, התחרות השנה מסתמנת כחזקה עם המון שירים מעולים ואולי בשל כך תזכה ליותר צפיות בערוץ היוטיוב, עם הרבה שירים שיכלו להשתלב בתחרות הבוגרים ללא כל בעיה ונסיים בסלוגן הרשמי השנה "Share the Joy"!

 

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!