© Eurovision.tv

פורסמה רשימת המלחינים אשר נבחרו להלחין את שירי Festival da Canção 2020, קדם האירוויזיון הפורטוגזי.

רשת הטלוויזיה הפורטוגזית, RTP, חשפה את שמותיהם של 16 המלחינים אשר יתמודדו ב- Festival da Canção 2020. המלחינים נבחרו בשלוש דרכים שונות. 14 מלחינים נבחרו ישירות על ידי RTP. מלחין אחד נבחר דרך תכנית הרדיו "Master Class" בתחנת הרדיו Antena 1 ואילו מלחין אחד נוסף נבחר דרך הליך בחירה אשר נבחר לכלל הציבור בפורטוגל.




המלחינים הנבחרים הם:

– Blasted Mechanism
– Cláudio Frank (נבחר דרך תכנית הרדיו)
– Dino d’Santiago
– Dúbio ft. +351 (נבחר דרך הליך הפתוח לכלל הציבור)
– Elisa Rodrigues
– Filipe Sambado
– Hélio Morais
– Jimmy P
– João Cabrita
– Marta Carvalho
– Meera
– Pedro Jóia
– Rui Pregal da Cunha
– Throes + The Shine
– Tiago Nacarato

16 שירים אשר יולחנו על ידי 16 מלחינים שונים יתמודד בתחרות. כל מלחין הכין גרסת דמו של שיר אחד בלבד אשר הועברה ל- RTP במהלך החודש שעבר (אוקטובר), גרסה סופית תמסר לרשת הטלוויזיה הפורטוגזית במהלך חודש זה. לא ידוע בשלב זה מתי יפורסמו השירים.




גם השנה, כמו בשנים האחרונות, ייערכו שני חצאי גמר כאשר בכל חצי גמר יתמודדו 8 שירים. 4 שירים מכל חצי גמר יעלו לגמר הגדול של ה- "Festival da Canção". בפורטוגל החלו להשתמש בשיטת הבחירה הזו בשנת 2017, אז נבחר הזמר סלבדור סובראל (Salvador Sobral) לייצג את פורטוגל באירוויזיון. סובראל גם הביא לפורטוגל את הזכייה הראשונה בתחרות.

הזוכה ב- "Festival da Canção" לשנת 2019 היה קונאן אוסיריס (Conan Osíris) אשר ייצג את פורטוגל באירוויזיון 2019 עם השיר "Telemóveis" ולמרות המיקום הגבוה בסקרים לא הצליח לעלות לגמר. הזמר זכה בחצי הגמר הראשון במקום ה- 15 (מתוך 17) עם 51 נקודות.

זו תהיה ההשתתפות ה- 52 של פורטוגל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה עד היום הוא המקום הראשון בשנת 2017 עם השיר "Amar pelos dois" בביצוע של הזמר סלבדור סובראל (Salvador Sobral).

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!