איגוד השידור האירופי בחן את שינוי שיטת ההצבעה הנהוגה באירוויזיון. רשתות הטלוויזיה אשר מתמודדות בתחרות החליטו כי שיטת ההצבעה הנוכחית לא תשתנה. 

 

ראש המשלחת היוונית לאירוויזיון חשף כי רשתות הטלוויזיה הצביעו בפני איגוד השידור האירופי, בנושא השינויים בשיטת ההצבעה באירוויזיון, במהלך פגישתם של נציגי ראשי המשלחות בחודש ספטמבר.

לפני כשבועיים פרסמנו כי איגוד השידור האירופי (EBU) שאל את ראשי המשלחות השונים לגבי דעתם בנושא שיטת ההצבעה הנוכחית באירוויזיון. כ- 80% מהמשלחות החליטו להשאיר את שיטת ההצבעה כפי שהיא – 50% הצבעת שופטים + 50% הצבעת צופים.




השינוי האחרון אשר נערך בשיטת ההצבעה בוצע לקראת אירוויזיון 2016, אז הוחלט כי נקודות השיפוט של השופטים יוכרזו בנפרד מנקודות השיפוט של הצופים. השינוי המהותי הקודם נערך בשנת 2009, אז התווספו לתחרות צוותי שיפוט מכל מדינה ומשקל הצבעתן מהווה 50% מהתוצאה הסופית.




מאז 2009 ועד היום, לא תמיד הסכימו השופטים והצופים לגבי השירים הזוכים באירוויזיון:

שנה זוכה השופטים זוכה הצופים זוכה באירוויזיון
2009 Norway נורווגיה Norway נורווגיה Norway נורווגיה
2010 Germany גרמניה Germany גרמניה Germany גרמניה
2011 Italy איטליה Azerbaijan אזרבייג'אן Azerbaijan אזרבייג'אן
2012 Sweden שוודיה Sweden שוודיה Sweden שוודיה
2013 Denmark דנמרק Denmark דנמרק Denmark דנמרק
2014 Austria אוסטריה Austria אוסטריה Austria אוסטריה
2015 Sweden שוודיה Italy איטליה Sweden שוודיה
2016 Australia אוסטרליה Russian Federation רוסיה Ukraine אוקראינה
2017 Portugal פורטוגל Portugal פורטוגל Portugal פורטוגל
2018 Austria אוסטריה Israel ישראל Israel ישראל
2019 Macedonia, The Former Yugoslav Republic of מקדוניה הצפונית Norway נורווגיה Netherlands הולנד




על פי סקר שערכנו בשבועיים האחרונים, דעתו של הציבור הישראלי מתחלקת לשניים, כאשר מספר הגולשים אשר מעוניינים להשאיר את שיטת ההצבעה כפי שהיא שווה למספר הגולשים אשר מעוניינים לבטל את הצבעת השופטים. רק 3.23% אחוז מהגולשים בעד ביטול הצבעת הצופים אשר תחזיר את האירוויזיון 23 שנים אחורה.

 

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!