סערה באלבניה – כלי התקשורת באלבניה מדווחים כי הזוכה בתחרות הקדם אירוויזיון האלבני כבר נבחר וכך גם רשימת המתמודדים בקדם האירוויזיון האלבני. אלוואנה ג'יאטה (Elvana Gjata) תייצג את אלבניה. רשת הטלוויזיה האלבנית מכחישה חלקית.

 

כמידי שנה, הקדם האירוויזיון האלבני הידוע בשם Festivali i Këngës לא יכול לעבור ללא דרמה! אמש נחשפה רשימת מתמודדים אשר הגיעה לידי התקשורת האלבנית בצורה לא רשמית. רשת הטלוויזיה האלבנית, RTSH, מיהרה להגיב בכך שהרשימה נכונה חלקית, אך עד כה לא פרסמה את הרשימה באופן רשמי.




אתר האינטרנט JOQ ALBANIA אף טוען כי הזוכה כבר נבחר. על פי האתר, אלוואנה ג'יאטה (Elvana Gjata) תייצג את אלבניה באירוויזיון. ארה רוסי (Era Rusi) זכתה במקום השני והזמרת ארילנה ארה (Arilena Ara) זכתה במקום השלישי.

על פי הדיווח ב- JOQ ALBANIA, מספר אנשים אשר לוקחים חלק בהפקה ציינו את אלוואנה ג'יאטה כזוכה בתחרות. במקביל, אחד העיתונאים באלבניה, אשר מעדיף להשאר אנונימי, מצא באחד המגירות בסטודיו ART מעטפה עליה רשום "לא לפתוח" ובמעטפה פתק בכתב יד ובו רשימת הדירוג של האמנים בתחרות, אשר זהה לדיווחי צוות ההפקה. כמו כן, צויין כי כולם ברשת הטלוויזיה יודעים מי יתמודד בתחרות אך אף אחד לא אומר זאת בפומבי מאחר והם לא רוצים לאבד את מקום עבודתם.




רשימת המתמודדים:

  1. Bojken Lako
  2. Devis Xherahu
  3. Genc Tukiqi
  4. Valon Shehu
  5. Wendy Mancaku
  6. Genti Deda
  7. Kanita Suma
  8. Olta Boka
  9. Arilena Ara
  10. Kamela Islamaj
  11. Renis Gjoka
  12. Eugent Lito (GENA)
  13. Eli Fara & Stresi
  14. Kastro Zizo
  15. Alberie Hadergjonaj
  16. Robert Berisha
  17. Era Rusi
  18. Aldo Bardhi
  19. Elvana Gjata
  20. Sara Bajraktari
  21. Aurora Kapo
  22. Tiri Gjoci
  23. Nita Latifi
  24. Algert Salaj
  25. Arjeta Palushaj




אוהדי אירוויזיון אשר עוקבים אחר קדם האירוויזיון האלבני מידי שנה יכירו מספר שמות מהרשימה. ברשימת המתמודדים ניתן למצוא את אולטה בוקה (Olta Boka) אשר ייצגה את אלבניה באירוויזיון 2008 עם השיר "Zemrën e lamë peng" אשר הגיע למקום ה- 17 בגמר. בויקן לאקו (Bojken Lako) וטירי ג'וצ'י (Tiri Gjoci) התמודדו בקדם האירוויזיון בעבר ואף ליווי את יונידה מליצ'י (Jonida Maliqi) על בימת האירוויזיון בתל אביב.

אלוואנה ג'יאטה (Elvana Gjata)

אלוואנה ג'יאטה, בת 32, נולדה בטירנה, בירת אלבניה וידועה כ"דיווה האלבנית". הזמרת התפרסמה ב- 2001, אז זכתה במקום השלישי בפסטיבל לקולות צעירים באלבניה. היא עבדה בעבר עם מפיקים מוסיקלים כמו דויד גואטה (David Guetta) ו- Poo Bear. כיום היא אחת הזמרות הידועות והפופולריות בבלקן.

 

זו תהיה ההשתתפות ה- 17 של אלבניה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה הוא המקום החמישי בשנת 2012 עם השיר "Suus" בביצוע של רונה נישליו (Rona Nishliu).

מקור: JOQ ALBANIA

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!