© Eurovision.tv

יוון מאשרת את השתתפותה באירוויזיון 2020 אשר ייערך בהולנד. שיטת הבחירה של הנציג והשיר לאירוויזיון הבא עדיין לא הוחלטה.

רשת הטלוויזיה היוונית, ERT, מאשר את השתתפותה באירוויזיון 2020 אשר ייערך ברוטרדם. בנוסף, הוצהר כי רשת הטלוויזיה תתייעץ עם אוהדי אירוויזיון יוונים לגבי הדרך הטובה ביותר לבחור בנציג ובשיר היווני לאירוויזיון.




ביוון מתלבטים האם לחזור לשיטה שבה רשת הטלוויזיה בוחרת בנציג היווני בבחירה פנימית ולאחר מכן מציג הנציג כ- 3-4 שירים לבחירת הציבור בקדם אירוויזיון פרטי. שיטה זו נערכה לאחרונה בשנת 2017 אז נבחרה הזמרת דמי (Demy) עם השיר "This Is Love". שיטה זו הביאה ליוון תוצאות מעולות בתחילת שנות ה- 2000, כך נבחר השיר הזוכה "My Number One" בביצוע של הלנה פפאריזו (Helena Paparizou) בשנת 2005.




בשנים האחרונות המדינה לא זוכה להצלחה גדולה באירוויזיון, כאשר בשנים 2016 וב- 2018 לא הצליחה יוון לעלות לגמר. בשנה האחרונה ייצגה את יוון הזמרת קתרין דוסקה (Katerine Duska) עם השיר "Better Love" אשר סיים במקום ה- 21 בגמר הגדול.

זו תהיה ההשתתפות ה- 41 של יוון באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנת 2005 עם השיר "My Number One" שבוצע על ידי הלנה פאפאריזו (Helena Paparizou).

33 מדינות הכריזו עד כה כי הן מעוניינות להשתתף באירוויזיון הקרוב: אוסטריה, אוסטרליה, אוקראינה, איסלנד, אירלנד, אלבניה, אסטוניה, בלגיה, בלרוס, בריטניה, גאורגיה, גרמניה, דנמרק, הולנד, יוון, ישראל, לטביה, ליטא, מקדוניה הצפונית, נורווגיה, סלובניה, סן מרינו, ספרד, סרביה, פורטוגל, פינלנד, צ'כיה, צרפת, קפריסין, רוסיה, שוודיה ושוויץ.

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!