הלהקה האיסלנדית, האטרי (Hatari), ממשיכה לעורר פרובוקציות כאשר היא מציינת בפני אתר חדשות מאיחוד האמירויות הערביות כי מה שהם ראו בישראל זה "אפרטהייד נגד הפלסטינים".

חברי הלהקה האיסלנדית, HATARI, הצהירו בעבר כי יגיעו לישראל כדי למחות על "האבסורד" שתחרות האירוויזיון מתקיימת בישראל בזמן שלטענתם ישראל "היא מדינה המפרה זכויות אדם". הלהקה אכן יצרה פרובוקציה לא קטנה, בניקוד לחוקי התחרות, כאשר חברי הלהקה הניפו את דגלי הרשות הפלסטינית במהלך שלב חשיפת הניקוד.




כעת מתראיין חבר להקת HATARI האיסלנדית, מאטיאס הרלדסון (Matthias Haraldsson), לאתר החדשות The National מאיחוד האמירויות הערביות על שהייתם בישראל בזמן האירוויזיון, זאת בניסיון לקדם את שירם "Klefi / Samed" יחד עם הזמר הפלסטיני באשאר מוראד (Bashar Murad).

"כאשר קראנו למה שראינו בישראל 'אפרטהייד' בשבוע התחרות, נקראנו מיד לפגישה עם יו"ר התחרות. נאמר לנו שחצינו את הגבול ושאנחנו יותר מידי פוליטיים", אומר הזמר. "חשבנו שזה פרדוקס שהמארגנים טוענים שזו תחרות א-פוליטית בישראל. מנקודת מבטנו הם בעצמם עברו על החוקים ביום שהם החליטו לערוך את התחרות בישראל".




הפרובוקציה שיצרה הלהקה בזמן הנפת דגלי פלסטין לא הדאיגה את חברי הלהקה. הם רק רצו להביע את דעתם. הרעיון ליצור את שיתוף הפעולה עם הזמר הפלסטיני נוצר משום שקולם של הפלסטינים לא נשמע בכל הקשור לאירוויזיון.

הלהקה האיסנלדית HATARI התמודדה באירוויזיון 2019 עם השיר  "Hatrið mun sigra". הלהקה זכתה במקום ה- 10 עם 232 נקודות.

מקור: The National

 


רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!