זוכת אירוויזיון 1973, אן-מארי דוד, אשר הביאה ללוקסמבורג את הזכייה הרביעית, עושה מאמצים רבים לחזרתה של הדוכסות הקטנה אל תחרות האירוויזיון.

לוקסמבורג הזעירה, השוכנת על הגבול בין צרפת, גרמניה ובלגיה, היא בין המשתתפות הראשונות בתחרות. לוקסמבורג זכתה בתחרות חמש פעמים והשתתפה בתחרות עד שנת 1993. בשנת 1994, בשל ריבוי משתתפות חדשות בתחרות, התבקשה לוקסמבורג על ידי איגוד השידור האירופי לקחת שנת "הפסקה" בשל ממוצע ניקוד נמוך בתחרויות קודמות ומאז סירבה המדינה לחזור לתחרות.

שמועות לגבי חזרתה של הדוכסות נפוצו בעבר אך כל הניסיונות הקודמים כשלו, בעיקר בשל המצב הכלכלי של הטלוויזיה הלוקסמבורגית (RTL).

כעת, נעשים מאמצים מחודשים להחזיר את לוקסמבורג לתחרות. סטפן ברן (Stephane Bern), עיתונאי ומגיש טלוויזיה בצרפת, ממוצא לוקסמבורגי, יזם קמפיין להחזרת המדינה לתחרות. כחלק מהקמפיין פרסם העיתונאי וידאו יחד עם הזמרת הצרפתיה אן-מארי דוד (Anne-Marie David) אשר בו היא מביעה תמיכה בחזרתה של המדינה לתחרות.

 

אן-מארי דוד לייצוג לוקסמבורג באירוויזיון 2020?

מנהלה הישראלי של הזמרת אן-מארי דוד, אלון אמיר, סיפר לנו כי הם נרתמו לקמפיין וישמחו להחזיר את לוקסמבורג לתחרות. זוכת האירוויזיון אף הקליטה שיר מתאים ומוכנה לייצג את המדינה בעצמה. "מה יכול להיות גדול יותר מחזרתה של הנסיכות הקטנה עם אחת מזוכות האירוויזיון הגדולות והאהובות אי פעם? יש לנו כבר שיר שאנחנו חושבים שיכול לזכות, אבל אנחנו בעד חזרתה של לוקסמבורג לתחרות ללא קשר אם יבחרו באן מארי לייצג את לוקסמבורג או לא. שוחחנו עם RTL ואפילו מופעל לחץ על ראש ממשלת לוקסמבורג להתערב בנושא".

אלון אמיר מספר כי השיר לאירוויזיון נכתב והוקלט כבר לפני מספר שנים ומחכה לחזרתה של לוקסמבורג לתחרות. ודאי שאם נושא הייצוג יהפוך לרלוונטי הוא יוקלט מחדש, אך כעת מירב המאמצים מתרכזים בלהחזיר את המדינה לתחרות.

אן-מארי דוד, בת 67, היא זמרת צרפתיה אשר ייצגה את לוקסמבורג באירוויזיון 1973 וזכתה במקום הראשון עם השיר "Tu te reconnaîtras". בשנת 1979 חזרה הזמרת להתמודד בתחרות כנציגת צרפת, אז זכתה במקום השלישי באירוויזיון אשר נערך בירושלים.

עוד זוכים מעוניינים לחזור לתחרות

רק בחודשים האחרונים הכריזו שני זוכי עבר נוספים כי הם מעוניינים לחזור להתמודד באירוויזיון בקרוב. הזוכה השוודי מונס זלמרלוב (Måns Zelmerlöw) כי הוא מעוניין לשוב אל בימת התחרות בעתיד הקרוב, גם דימה בילאן (Dima Bilan), אשר הביא לרוסיה את הניצחון היחידי עד כה ב- 2008, מעוניין לחזור להתחרות באירוויזיון 2020.

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!