על פי ספקולציות רבות אשר עלו ברשת: 12 הנקודות היחידות שקיבלה ישראל מהשופטים ניתנו בטעות – נקודת השיפוט של בלרוס חושבה בצורה לא נכונה.

כבר במהלך השבת נודע לנו כי איגוד השידור האירופי (EBU) פיטר את צוות השיפוט של בלרוס כתוצאה מחשיפת הצבעתם של השופטים בחצי הגמר. ה- EBU עידכן כי נקודת השיפוט של בלרוס תקבע על ידי ממוצע הנקודות של מדינות דומות.



אז מי הן המדינות הדומות, שלא ניקדו את ישראל, אך הממוצע שלהן הביא לישראל 12 נקודות? אוהד אירוויזיון בשם ברונו פרסם בדף הטוויטר שלו את הניתוח הבא:

כידוע, בשלב הגרלת המדינות לחצאי גמר, מחולקות כל המדינות המשתתפות לקבוצות (POTS) אשר לכל קבוצה מכנה משותף. בלרוס מוקמה באותה הקבוצה יחד עם ארמניה, אזרבייג'אן, גאורגיה ורוסיה.



במידה ועושים ממוצע לארבעת המדינות הללו ניתן לגלות כי כי את המקום הראשון הייתה צריכה לקבל מלטה, את המקום השני מקדוניה הצפונית ובמקום השלישי – קפריסין. ישראל נמצאת במקום האחרון. למעשה, הנקודות של בלרוס ניתנו בסדר הפוך – המקום האחרון קיבל 12 נקודות, המקום ה- 25 קיבל 10 נקודות, וכו'…

במידה וסברה זה נכונה, ישראל הייתה מסיימת את הצבעת השופטים במקום האחרון עם 0 נקודות אך עדיין נשארת במקום ה- 23 בתוצאה הכללית. במקביל, מקדוניה הצפונית הייתה זוכה במקום הראשון בקרב השופטים (במקום שוודיה) ועולה למקום ה- 7 בתוצאה הכללית (במקום 8). הולנד נשארת זוכת התחרות. לפניכם טבלה מעודכת עם כל השינויים:

 

חשוב לציין, איגוד השידור האירופי והטלוויזיה הבלרוסית (BTRC) לא הגיבו לנתונים הללו בשלב זה.

 

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!