© Eurovision.tv

גם לדעת האירופאים, "המבקרים הביקורתיים ביותר כלפי השיר הישראלי הם – הישראלים". עם סיום החזרה הראשונה של ישראל נשמעה ביקורת אוהדת כלפי השיר הישראלי.

ישראל לא עומדת לזכות. העובדה הזו ברורה מאוד. יחד עם זאת, גם באירופה מבינים שהישראלים מחמירים יתר על המידה והשיר הישראלי לא כזה נוראי כפי שרוב הישראלים חושבים. העיקר להגיע למקום מכובד.

"השיר מאוד נוגע, קיבלתי צמרמורות בביצוע האחרון", אומר הבלוגר האמריקאי ווליאם לי אדמס (WIWIBLOGGS). "כשמדברים על זה שהישראלים לא אוהבים את השיר, זה היה אותו הדבר גם בשנת 2015 עם נדב גדג'. הישראלים אמרו שזה שיר כל כך זול ואנחנו אמרנו שאנחנו אוהבים את השיר ובסוף זה הגיע לטופ 10. אני חושב שהישראלים הם המבקרים הקשים ביותר, ואני חושב שזה טוב שיש שופטים בינלאומיים ששופטים. אנחנו לא מישראל, אין לנו קשר לשיר, אבל אנחנו אוהבים את השיר, ומי שמצביע לבסוף זה האנשים מחוץ לישראל, אז אל תאבדו את האמונה והתקווה".




"קובי מרימי נשמע מעולה בביצוע החי". אומר הבלוגר דבאן אדרמי (WIWIBLOGGS), "הישראלים ממש לא מעריכים את השיר אבל אני חושב שזה שיר מאוד מכובד. הבמה בשיר הישראלי מאוד מחוברת למסר, מאוד מתוחכמת".




גם הבלוגר האמריקאי, מאט פרדריקס (ESCUnited), חושב שיש מקום לשיפורים אבל "אני חושב שקובי מרימי נשמע טוב. אני אוהב את זה שזמרי הליווי מתקרבים למרימי ותומכים בו. זה נותן תחושה קלאסית. אני אהבתי את זה. ההפקה הישראלית עשתה עבודה טובה בהעמדה. אני נהנתי מזה. עבודה טובה".

 

© Eurovision.tv

החזרה הישראלית

עם סיום החזרה ניתן היה לראות את מרימי מזיל דמעה מהתרגשות. במסיבת העיתונאים הסביר הזמר: "חיכינו הרבה זמן עד שהאירוויזיון יגיע לישראל. אני אוהד גדול של התחרות. אני צופה עם משפחתי בתחרות כל שנה מאז שהייתי ילד קטן ועכשיו אני עומד על הבמה הזו כאן בביתי, אז אני חושב שהדבר הקשה ביותר היה לשיר על הבמה הזו בפעם הראשונה בלי לבכות מהתרגשות. אני מאוד נהנתי".

קובי מרימי צפוי לחזור לבמה לחזרות נוספת מחר בשעה 10:00 בבוקר. בדיוק 20 דקות ינתנו לזמר הישראלי כדי לתרגל את השיר על הבמה הגדולה, כאשר הפעם הבאה שמרימי יעלה על בימת התחרות תיהיה במהלך החזרות הגנרליות של חצי הגמר הראשון.


 

זו תהיה ההשתתפות ה- 42 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. אירוויזיון 2019 יתקיים בתל אביב בחודש מאי בזכות ניצחונה של נטע ברזילי באירוויזיון האחרון.

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!