Photo: MINOS EMI

נציגת יוון לאירוויזיון, קתרין דוסקה, עונה לפעילים אשר קוראים להחרים את האירוויזיון בישראל. בנוסף, היא מביעה תמיכה גדולה בקהילה הגאה.

בראיון של הזמרת היווניה, קתרין דוסקה (Katerine Duska), למגזין Antivirus היא עונה לכל אותם פעילים אשר קוראים להחרים את האירוויזיון בישראל:

"נושא החרם קיבל ממדים עצומים. בשבילי, האירוויזיון תמיד היה אירוע של ידידות, אחדות, רב תרבותיות, מדובר בתחרות מוסיקלית, וזה לא משנה היכן נערך האירוויזיון מידי שנה. אני מוסיקאית, אני לא פוליטיקאית, אני לא יכולה לדבר על פעולות של כל ממשלה או מדינה.




כמוסיקאית אני מאמינה שהמטרה של המוסיקה היא לאחד את העולם, לא לחלק אותו, ולכן אסור לצנזר מוסיקה. אני לא ראיתי שהתחרות גזענית כלפי מישהו או מעודדת אפליה, מה שמדינות אחרת כן עושות. ולכן אני חושבת שהאירוויזיון שרד כל כך הרבה זמן. ישראל תמיד הייתה מעורבת ומחובקת על ידי התחרות הזו.

מידי שנה התחרות תתארח במקום כלשהו וזה לא עיניין פוליטי. מטרת התחרות היא לגשר על ההבדלים, לערב מדינות ממזרח וממערב, מדינות שונות ודתות שונות".

דוסקה גם מביעה תמיכה בקהילה הגאה ואומרת: "בשבילי, ה'תוויות' האלה מיושנות מאוד. אני מאוד תומכת בקהילה הגאה. ההופע הראשונה שלי כסולנית הייתה במצעד הגאווה באתונה בשנת 2013. משמח אותי מאוד שלקבוצה הזו יש סוף סוף קול שנשמע במדינה שלנו, משום שכשהגעתי ליוון קולה של הקהילה הגאה לא נשמע כפי שניתן לשמוע היום".




קתרין דוסקה תבצע את השיר "Better Love" אשר ייצג את יוון באירוויזיון 2019. השיר ממוקם כרגע במקום ה- 9 בטבלאות ההימורים ועל פיהם צפוי לעלות לגמר.

 

 

זו תהיה ההשתתפות ה- 40 של יוון באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנת 2005 עם השיר "My Number One" שבוצע על ידי הלנה פאפאריזו (Helena Paparizou).

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!