הלהקה האיסלדית HATARI ממשיכה להתבטא נגד מדיניות ישראל כלפי הפלסטינים, אך הפעם עושה זאת בצורה ממותנת ולא אגרסיבית.

הלקה האיסלנדית, HATARI, התבטאה בעבר כנגד ישראל ואף הכריזה שתגיע לישראל כדי "לחשוף את האבסורד בשירה ובריקודים על הבמה בזמן שמיליונים חיים תחת דיכוי בסמוך". למרות זאת, הלהקה הגיע לפני כשבועיים לישראל וצילמה את גלויית האירוויזיון אשר תשודר בתחרות לפני השיר. ביקורם בישראל עבר בשקט וללא התבטאויות מיוחדות.




השבוע התארחה הלהקה בפסטיבל PreParty ES במדריד, שם הופיעו לצד אמנים אחרים אשר ישתתפו השנה באירוויזיון. בין לבין הלהקה התראיינה לגופי תקשורת שונים. בראיון לאתר Formula.tv הספרדי שוב נשמעו האיסלנדים אומרים כי "האירוויזיון הוא דבר יפה. הוא נולד ברוח של אחדות ושלום. אבל הוא נערך במדינה שאינה דוגלת באחדות אלא בקונפליקט. אנחנו מרגישים שזה אבסורד ואנחנו רוצים להביע ביקורת שתוביל לדיון בנושא". בנוסף, הלהקה עדיין עומדת מאחורי אתגר ההיאבקות עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, אך הם מדגישים כי הם לא רואים בזה משהו אלים. הם לא דוגלים באלימות ורואים בזה אתגר ידידותי.




הלהקה אמנם ממשיכה להתבטא נגד מדיניות ישראל, אך הפעם עושה זאת בצורה עדינה יותר ומדגישה שלא תעשה זאת בצורה אגרסיבית: "הדבר החשוב עבורנו הוא להציג את עצמנו ודעותינו בצורה מנומסת, משום שאם נציג את עצמנו בצורה אגרסיבית ונעורר פרובוקציות אז דיעותנו לא יהיו נגישות לצופים". יתכן כי ההחלטה למתן את הבקורת האגרסיבית כלפי ישראל נעשתה בשל דרישתו של איגוד השידור האירופי, EBU, שדורש מהאמנים המתמודדים לא לעסוק בתחומים פולטים לקראת התחרות.

בנוסף, מבקשת הלהקה להדגיש שמטרתה העיקרית היא להוביל לשינוי מהותי ולהפיל את משטר הקפיטליזם העולמי.

להקת Hatari הינו הרכב טכנו-פאנק אשר קיים מאז 2015. ההרכב מבצע בעיקר ביצועים סאטיריים המביעים בקורת על הקפיטליזם העולמי. עם בחירתו להתמודד בתחרות קרא תיגר על ראש ממשלת ישראל, עימו הם רוצים להיאבק בקרב היאבקות מכנסיים איסלנדית. הם פרסמו מכתב מטעמם ברשתות החברתיות לפיו הם קוראים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתייצב ב־19 במאי בכיכר מגן דוד בתל אביב כדי לבצע את הקרב. אם ינצחו חברי הלהקה בקרב, הם דורשים להקים מושבת BDSM על חופה של תל אביב.

 

 

מקור:  Formula.tv

 

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

 

פרסומת: אם אתם חוגגים אירוע בצפון סימן שאתם זקוקים לצלם מגנטים בצפון.