בשל המחירים, אלפי כרטיסים עדיין מוצעים למכירה. למרות הציפיות, תיירים מעטים צפויים להגיע לחגוג את אירועי האירוויזיון בישראל.

קצב המכירה מכירת הכרטיסים לחצאי הגמר מדאיג ביותר: 21 ימים לחצי הגמר הראשון ורק 40% מהכרטיסים לחצאי הגמר נמכרו. בקצב הזה, ישודר האירוע כאשר מקומות ישיבה רבים ישארו ריקים. מביך.

גם מכירת הכרטיסים לחזרות התחרות, בהם המחירים זולים משמעותית, האולם ברובו ריק לגמרי. לחזרת השופטים של חצי הגמר הראשון, אשר תתקיים ביום שני ב- 13 במאי, עדיין מוצעים למכירה 4,650 כרטיסים. 80% מכלל הכרטיסים עדיין לא נמכרו.

רק מכירת הכרטיסים לגמר התחרות היא למעשה סולד אאוט, כלומר, לא ניתן להשיג כרטיסים לגמר.




למרות הציפייה לתיירים רבים שיגיעו לישראל, ניתן להסיק על פי ההענות הנמוכה לכרטיסים כי יגיעו אלפים בודדים בלבד לתל אביב לכבוד אירועי האירוויזיון הקרבים. משרד התיירות ומשרדי הנסיעות לא מפרסמים נתונים רשמיים אך הם מביעים דאגה ואכזבה רבה לקראת הצפוי לבוא. תחילה דובר על כ- 20,000 תיירים אשר צפויים להגיע לישראל לקראת התחרות. כעת, במעגלים לא רשמיים, מדברים על כ- 4,000-5,000 תיירים בלבד.

להערכתנו, משרד התיירות וממשלת ישראל שגו כאשר לא הפגינו תמיכה כספית באירוויזיון הקרוב. למרות שבאירוויזיונים קודמים מימנו הממשלות השונות את מרבית עלויות האירוע, החליטה השנה שתאגיד השידור "כאן" יממן את רוב הוצאות התחרות בעצמו. למעשה, במשרד ראש הממשלה החליטו כי משרד התיירות יספוג חלק מעלויות האבטחה של התחרות אך המשרד סירב. לדעתנו, בשל התנהלות כושלת של הרשויות, מספר התיירים אשר יגיע לישראל יהיה מועט ביותר.




הסיבות למכירת הכרטיסים הדלילה הן רבות. החל במחירי הכרטיסים הגבוהים – פי 8 מהמחירים הנהוגים באירופה! וגם בשל המועד המאוחר בו הוצאו הכרטיסים למכירה: בזמן שלרוב מכירת הכרטיסים נפתחת כ- 5 חודשים לפני התחרות, הפעם נפתחה מכירת הכרטיסים רק כחודשיים וחצי לפני התחרות. דבר אשר מקשה על תיירים רבים "לתכנן" חופשה לקראת האירוויזיון.

בשל הענות נמוכה לכרטיסים החליטו בתאגיד השידור "כאן" להוזיל את הכרטיסים לחזרות לפני פעימת המכירה השניה, כך שניתן כעת למצוא לחזרות כרטיסים החל מ- 150 ש"ח. ולמרות זאת, בקצב הנוכחי, במידה ותאגיד השידור לא יחשוב על "טריק שיווקי" כלשהו, חצאי הגמר ישודרו כאשר האולם חצי ריק.

מתאגיד השידור "כאן" נמסר: "מכירת הכרטיסים לגרין רום, לחצאי הגמר ולחזרות נמשכת. נזכיר כי מחירי החזרות וחצאי הגמר נמוכים יחסית, וזו הזדמנות מעולה עבור הקהל ליהנות ממופע שטרם נראה כמוהו בישראל".




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

פרסומת: אם אתם חוגגים אירוע סימן שאתם זקוקים לצלם מגנטים.