אוקראינה לא תשתתף באירוויזיון 2019 בתל אביב, זאת מאחר ולא נמצא נציג אשר יסכים לייצג את אוקראינה בשל הסכם בעייתי אשר ניסחה הטלוויזיה האוקראינית עבור הנציג האוקראיני לאירוויזיון. הרקע להסכם: הקונפליקט המתמשך ביחסי רוסיה ואוקראינה.

בהודעה שפרסמה הטלוויזיה האוקראינית, UA:PBC, נכתב כי אוקראינה החליטה לפרוש מהתחרות:

"הטלוויזיה הציבורית של אוקראינה מסרבת להשתתף בתחרות האירוויזיון 2019. המנצחת בתחרות הקדם אירוויזיון לשנה זו הייתה מארוב, שהטלוויזיה הציבורית, כפי שעושה מידי שנה, הציעה לחתום על הסכם לייצוג אוקראינה באירוויזיון. בכל מקרה, לאחר משא ומתן, מארוב סירבה לחתום על החוזה.

האופציה החלופית היא לבחור את הנציג האוקראיני לאירוויזיון 2019 מתוך כל שאר מתמודדי הקדם האירוויזיון האוקראיני, ללא קשר למיקומם בגמר האוקראיני. אך הטלוויזיה האוקראינית סירבה לבחור מתמודד אקראי אחר בשל הכבוד אשר רוחשת הטלוויזיה האוקראינית כלפי הציבור אשר בחר בקדם האירוויזיון. לכן, במצב שבו הזוכה מסרב לחתום על חוזה השתתפות באירוויזיון, פנינו אל המקום השני והשלישי בלבד. Freedom Jazz ולהקת Kazka סירבו להתמודד בתחרות האירוויזיון.

תחרות האירוויזיון היא הזדמנות לכל מדינה להציג את עצמה בזירה הבינלאומית, ולכל זמר לשמש כשגריר מדינתו ולהרוויח תמיכה מסביב לעולם.

אך הקדם אירוויזיון לשנת 2019 משך את תשומת לב החברה האוקראינית לבעיה עמוקה בשוק המוסיקה האוקראיני: הקשר בין זמרים מעולם השואוביזנס על שטחי המדינה התקופנית, בזמן שכבר שנה חמישית נמצאת מול אוקראינה בעימות צבאי. לחלק מהחברה, הדבר מקובל ולחלק אחר בחרה הדבר גורם זעם ודחייה.

החוק האוקראיני לא מגביל עבודתו של זמר בשטחי רוסיה למרות שחלק גדול בחברה האוקראינית מנסה לפתור את הסיטואציה הבעייתית. במצה הנוכחי, בהתאם להוראות החוק, ובשל "פליטיזציה" של תחרות הקדם אירוויזיון, הטלוויזיה האוקראינית מסרבת להשתתף בתחרות האירוויזיון.

דובר הציבור (קרי, הטלוויזיה האוקראינית) רואים צורך ליצור דיאלוג במתכונת של תכניות ארוח, פורומים ודיונים בהשתתפות מומחים בתחום כדי לגבש את עמדת החברה האוקראינית בנושא זה, כמו גם את יצירת הצעת חוק שתסדיר את המצב בשיתוף פעולה עם הזמרים האוקראינים בנוגע למדינה התוקפת בעתיד".

כך פרסמה הערב הטלוויזיה האוקראינית באתר הרשמי. תגובה רשמית מטעם איגוד השידור האירופי (EBU): "כל גוף שידור אחראי על בחירת הנציג לאירוויזיון בהתאם לחוקי ה- EBU. זה עצוב שה- EBU מאשר שהטלוויזיה האוקראינית הודיעה לנו, בהמשך לשיחותנו, שהם ביצעו החלטה קשה והחליטו לפרוש מאירוויזיון 2019. בהמשך יתקיימו שיחות נוספות בין ה- EBU לטלוויזיה האוקראינית בנושא, אך אנחנו מקווים לראות אותם שוב באירוויזיון 2020. בכל מקרה, נכון לעכשיו, אנחנו עם המבט קדימה לאירוע הפנטסטי שיתקיים בתל אביב במאי".

אוקראינה צפויה לספוג קנס כבד בשל פרישתה במועד זה. בנוסף, למרות הצהרת ה- EBU, איגוד השידור האירופי עשוי להחליט להשעות את אוקראינה מהתחרות עד ל- 3 שנים. ההחלטה בנושא עשויה להתבצע על ידי ה- Reference Group (קבוצת המיקוד העוסקת באירוויזיון מטעם ה- EBU) בפגישתם הקרובה במרץ.




מוקדם יותר היום הודיעה להקת KAZKA, אשר זכו במקום השלישי בקדם האירוויזיון האוקראיני, כי הם דוחים גם כן את הצעת הטלוויזיה האוקראינית UA:PBC לייצג את אוקראינה באירוויזיון הקרוב. זאת לאחר סירובה של הזמרת מארוב ולהקת Freedom Jazz לחתום על הסכם עם הטלוויזיה האוקראינית.

"אנחנו רוצים ונהיה גאים לייצג את אוקראינה באירוויזיון" מודיעה להקת KAZKA דרך עמוד האינסטגרם. "השקענו מאמץ רב, אנרגיה וזמן בחלום זה. נכנסנו לקדם האירוויזיון במטרה להגשים זאת. אבל לא נרצה לזכות בכל מחיר. מטרתנו היא לאחד אנשים דרך המוסיקה שלנו ולא ליצור מחלוקת.
לכן, להצעת הטלוויזיה האוקראינית יש לנו תשובה ברורה: אנחנו לא ניסע לאירוויזיון 2019. במקביל, אנחנו לא זונחים את מטרתנו – להכיר את התרבות האוקראינית לעולם. אנחנו מוכנים לייצג את אוקראינה בתחרות בשנה הבאה, במידה ונבחר. בינתיים, אנחנו ממשיכים הלאה ומחכים לכם בהופעותינו מסביב לעולם".

 

View this post on Instagram

 

Ми хочемо i мали б за честь представляти Україну на Євробаченні. Ми вклали в це бажання багато сил, енергії, часу. Ми за цим йшли на Нацвiдбiр. Але нам не потрібна перемога будь-якою ціною. Наша місія — об'єднувати людей своєю музикою, а не сіяти розбрат. Тому на пропозицію НСТУ у нас є чітка відповідь: ми не поїдемо в 2019 році на Євробачення. У той же час ми не відмовляємося від своєї головної мети — нести українську культуру світові. Ми готові представити Україну на конкурсi в наступному році, якщо нас оберуть. А поки ми рухаємося далі і чекаємо всіх вас на наших концертах усiм свiтом.

A post shared by KAZKA (@kazka.band) on

גם להקת "Brunettes Shoot Blondes" כבר הביעו בשעות האחרונות את סירובם לייצג את אוקראינה באירוויזיון.

בשל המצב הבעייתי, אולקסנדרה קולטוסבה (Oleksandra Koltsova), חברת מערכת בטלוויזיה האוקראינית, כינתה את המצב כ"משבר": "נראה שעכשיו, במצב הנוכחי, זה משבר ללא פיתרון ברור ונכון, כי החברה האוקראינית חצויה לשניים בנושא".

בשבת ניצחה הזמרת מארוב (Maruv) בגמר האוקראיני הידוע בשם Vidbir. מארוב נבחרה לייצג את אוקראינה עם השיר "Siren Song" בתל אביב. לאחר זכייתה, הטלוויזיה האוקראינית דרשה מהזמרת לבטל את סיבוב ההופעותיה ברוסיה – אחרת לא תוכל לייצג את אוקראינה באירוויזיון. "הכל תלוי במארוב. היא קיבלה מאיתנו 24 שעות כדי להחליט לגבי כוונותיה ואנחנו נפרסם את החלטתה בהקדם". כך נאמר על ידי הטלוויזיה האוקראינית מיד לאחר זכייתה.

בהמשך פרסמה הזמרת את התנצולתה על כך שלא תייצג את מדינתה באירוויזיון והסבירה שפרט לביטול הופעתיה ברוסיה נדרשה לשמש כ"דוברת" של מדיניות אוקראינה כלפי רוסיה, ובמידה ותסטה מהמסרים אותם תרצה הטלוויזיה האוקראינית להעביר לעולם, תיאלץ הזמרת לספוג קנסות כבדים.

 

 

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

 

פרסומת: מחפשים צלם מגנטים – בחרו את הטוב ביותר!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments