אתמול לפנות בוקר נבחר מחמוד (Mahmood) לייצג את איטליה באירוויזיון עם השיר "Soldi". הזמר הספיק ביממה אחת לכבוש את טבלאות ההימורים ולעורר סערה קטנה בארץ המגף. הזמר ומנחה הסאן רמו, קלאודיו באליוני (Claudio Baglioni) הגדיר את זכייתו של מחמוד כ"מהפכה אפוקליפטית". גם אם הגזים בהגדרה, הבמאי האיטלקי, בעל שורשים טורקיים, פרזאן אופטק (Ferzan Özpetek) ניסה להסביר כי "זו המוסיקה של איטליה שהשתנתה". Soldi (כסף), השיר שייבצע מחמוד באירוויזיון, שכנע איטלקים רבים אך חצה את הציבור האיטלקי לשניים במהלך שבוע הסאן רמו בשל המילים בערבית בשיר ושם משפחתו של הזמר.




את הסערה חולל שר הפנים האיטלקי, מתיאו סלביני, המשייך לימין הקיצוני וממובילי המאבד נגד המהגרים לאירופה, כאשר צייץ בטוויטר דקות אחרי זכייתה של מחמוד: "זה השיר האיטלקי הכי יפה?! אני הייתי מצביע ל- Ultimo, מה אתם אומרים?" על פניו ציוץ לגיטימי, הרי כולנו מבקרים שירים וכותבים את דעתנו ברשתות החברתיות. אך ציוץ זה בא על רקע ויכוח ציבורי בסוגיית המהגרים שמנהל שר הפנים האיטלקי. בשנה שעברה הוקמה באיטליה ממשלה ימנית, ומאותו רגע החלה איטליה לנקוט במדיניות קשה כלפי המהגרים. שר הפנים סלביני, הנחשב לדמות החזקה בממשלה, מנסה בכל כוחו למנוע כניסה של מהגרים שארגוני זכויות אדם מצילים מסירות בלב הים התיכון. יחד עם זאת, אלסנדרו מחמוד, בן 27, נולד במילאנו לאימא שמוצאה מסרדיניה ואב מיצרי. כלומר, הזמר אינו חלק מגל ההגירה האחרון. בנוסף, מחמוד התראיין לאחר זכייתו וציין: "אני 100% איטלקי!"

מחמוד כותב את שיריו וחלומו להפוך את אהבתו למוסיקה לעבודתו העיקרית. הוא זכה במקום ה- 6 ב- X Factor האיטלקי לשנת 2012 והשתתף בקטגוריות הזמרים הצעירים בסאן רמו האיטלקי בשנת 2016. מאז הוציא מספר שירים לרדיו.




לדברי הזמר, השיר "Soldi" (כסף) הוא שיר אוטוביוגרפי על חייו ומספר כיצד כסף משנה מערכת יחסים בתוך המשפחה. אביו של מחמוד נטש אותו כאשר היה בן 6, מאז התחתן אביו 4 פעמים נוספות כאשר הוא משאיר את ילדיו לבדם בעולם. המילים בערבית בשיר "Waladi waladi habibi ta'aleena" נכנסו לשיר בגלל שזה ביטוי שמחמוד שמע פעמים רבות מאביו כשהיה קטן. פירוש המשפט "בני, בני, אהוב שלי, בוא לפה" ("נהגת לומר בזמן שהייתי משחק"). "אני לא דובר ערבית", אומר הזמר, "אבל יש משפטים ומילים שאני זוכר, שהם חלק מהילדות שלי. לשיר את המשפט הזה מזכיר לי רגע ספציפי בחיי. השיר מדבר על כיצד כסף השפיע על משפחתי".

 

זו תהיה ההשתתפות ה- 45 של איטליה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה עד היום הוא המקום הראשון בשנת 1964 ובשנת 1990.

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

 




הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments