פול אוסקר (Paul Oscar), אשר ייצג את איסלנד באירוויזיון 1997 ונחשב לדמות ידועה באיסלנד גם בימים אלו, קורא לאיסלנד שלא להשתתף באירוויזיון משום שהוא מתקיים בישראל.

בראיון שנערך עמו ביום שלישי, בתחנת הרדיו האיסלנדית Rás 1, החליט אוסקר להביע ביקורת על יחסה של ישראל כלפי הפלסטינים: "הסיבה שבגללה אירופה כמעט שותקת היא שיהודים התארגנו באירופה בצורה מאוד ערמומית במשך זמן רב. זה לא "מקובל" להיות פרו-פלסטיני בבריטניה. הטרגדיה היא שהיהודים לא למדו דבר מהשואה. במקום זאת, הם נקטו באותה מדיניות של האויב הגרוע ביותר שלהם (נאצים)".

השוואת היהודים לנאצים גררה ביקורת רבה באיסלנד ובעקבות זאת פרסם אוסקר הודעת התנצלות:
"אני מודה ששמתי את ממשלת ישראל, הצבא הישראלי ואת העם היהודי תחת אותו הכובע", כתב. "שפטתי והכללתי את כל העם היהודי. אני לוקח על עצמי את מלוא האחריות למילים אלו, וחוזר בי על דבריי לגבי העם היהודי, שהיו לא נכונים ופוגעים. אני לוקח אחריות על מעשיי, ומעתה והלאה לעולם לא אדבר רעה על העם היהודי". אוסקר מדגיש כי דבריו עדיין מכוונים לממשלת ישראל ולצבא הישראלי.

מחאות רבות מאורגנות כיום ברחבי אירופה בשל כיום תחרות האירוויזיון בישראל. לפני כשבוע פרסמנו על מחאת האמנים הבריטים אשר קראו להחרים את האירוויזיון בישראל. בסוף חודש ינואר התפרצו מפגינים לבמה במהלך שידור חצי הגמר של צרפת לאירוויזיון, והניפו שלטים נגד ישראל. כתוצאה מכך, קורא איגוד השידור האירופי להרחיב ולממן את הסדרי האבטחה בתחרות.

מקור: Reykjavík Grapevine

 

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

הרשם
שלח התראה
guest
1 תגובה
החדש ביותר
הישן ביותר האהוב ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
אוריאל נחשון
אוריאל נחשון
5 years ago

היא אישה הומואית ממורמרת שמה שיש לה ולמחרימים זה לעשות נזק רק להם ולמדינה שלהם.