מאז זכה בילאל חסאני בקדם האירוויזיון הצרפתי, הוא מותקף מכל כיוון. הזמר, בן ה- 19, הפך למטרה עבור הומופובים אקטיביסטים, עבור צרפתים גזעניים שמתנגדים להגירת המוסלמים לצרפת וגם עבור מוסלמים אשר מתנגדים להגעתו של חסאני לישראל.

ביום שישי האחרון הפך ציוץ של חסאני משנת 2014 לוויראלי ועורר סערה. בציוץ מציין הזמר שישראל אחרית לפשעים נגד האנושות. חסאני גם הביע תמיכה בשחקן הצרפתי דיידונה, שהפך לפעיל פוליטי אנטישמי, אנטי ציוני ופרו-פלסטיני. בנוסף, ביום ראשון האחרון הפך סרטון נוסף של חסאני לוויראלי – בסרטון נראה חסאני קורא ברחובות "צרפת סבלה מאוד, תקיפות פה, תקיפות שם, אוהא!!". משפט זה התפרש כתמיכה בתקיפות הטרור אשר התרחשו בפריז על ידי מוסלמים. בתגובה לכך קרא הסנטור הצרפתי הנרי לירוי למארגני התחרות לפסול את חסאני מהתמודדות בתחרות.

בעקבות כל האירועים האחרונים התראיין חסאני לעיתון הצרפתי "לה פריסיאן". לטענתו של חסאני "הווידאו צולם לאחר זכייתה של צרפת בגביע העולם בכדורגל (מונדיאל) בשנה שעברה. אין בסרטון הזה שום דבר שלילי או מזיק. היום רואים את הסרטון ללא שום הקשר. מדובר סך הכל בביטוי שמחה על זכייתה של צרפת".

בנושא הציוץ העוסק בישראל – "ב- 2014 הייתי צעיר מאוד (בן 14). חלקתי את הסיסמה לחשבון הטוויטר שלי עם עשרות אנשים. המטרה הייתה לאפשר לכל החברים לשוחח ישירות עם סלבריטיז שעקבו אחרינו בטוויטר. בתקופה ההיא נכנסתי לחשבון הטוויטר פעם בחצי שנה, ולא ידעתי מה קורה בחשבון שלי. לא עיניין אותי על המצב הגיאופוליטי בעולם. התעניינתי יותר בביונסה וליידי גאגא. אני לא חושב שישראל אחראית לפשעים נגד האנושות, זה כלל לא דעתי. לגבי דיידונה, אני אפילו לא יודע מי זה".

חסאני פונה לקהל הצרפתי בבקשה להניח לו לנפשו. "אני בן אדם כמו כל אחד אחר, אני לא שק חבטות".

אמירותיו של חסאני, כי לדעתו ישראל אינה אחראית לפשעים נגד האנושות, ודאי יגררו תגובות נוספות מצד מוסלמים אשר מאיימים על חייו בשל החלטתו להגיע דווקא לאירוויזיון בישראל. סביר להניח שהדמות הצבעונית אשר מושכת אש מכל הכיוונים תמשיך לספק כותרות שונות בזמן הקרוב.

מקור: Le Parisien

 

זו תהיה ההשתתפות ה- 63 של צרפת באירוויזיון אשר השתתפה בכל האירוויזיונים מאז 1956, פרט לשנת 1982. צרפת זכתה 5 פעמים במקום הראשון, אך הזכייה האחרונה של המדינה הייתה בשנת 1977.

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

 

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments