דר' פראנק דיטר פריילינג (Frank-Fieter Freiling), יושב ראש ה- Reference Group של תחרות האירוויזיון אישר לעמוד הפייסבוק של דר' אירוויזיון (Dr Eurovision) בראיון מיוחד שביטול חוק הביג 5 לא עומד על הפרק ויתכן מאוד שמדינות נוספות יתווספו לקטגוריה וישתתפו אוטומטית בגמר.

החוק החל את דרכו בשנת 2000, מאז בריטניה, גרמניה, צרפת וספרד קיבלו "חסינות" והשתתפו אוטומטית בגמר מידי שנה. בשנת 2011 הצטרפה איטליה לקטגוריה. לפי החוק, המדינות אשר ממנות את החלק הניכר מתקציב פעילות ה- EBU יקבלו "חסינות" וישתתפו אוטומטית בגמר האירוויזיון מידי שנה.

בראיון של פריילינג לדר' אירוויזיון נאמר: "אני חושב שהייתי באנקרה שלוש או ארבע פעמים באנקרה ועניתי לכל השאלות של הטלוויזיה המקומית לגבי חוקי התחרות, אבל העובדה הקיימת היא שטורקיה, או הטלוויזיה הטורקית (TRT), עדיין חושבים שתחרות האירוויזיון לא עומדת עם אותם ערכי תרבות שבהם טורקיה דוגלת… זו הסיבה שמאז ניצחונה של קונצ'יטה וורסט, טורקיה לא לוקחת חלק בתחרות. ולנו, כמארגני התחרות, אין שום רצון לשנות את אופיה של התחרות".

יחד אם זאת, טורקיה פרשה מהתחרות בשנת 2013, עוד לפני ניצוחה של קונצ'יטה. ב- TRT ציינו בעבר כי אחת מהסיבות העיקריות שבגללם הם אינם משתתפים זה חוק הביג 5. כתגובה לכך ציין פריילינג: "יתכן שנשקול את הצטרפותם של טורקיה או רוסיה ל"ביג 5", אנחנו דנים בנושא באופן קבוע".

האם ה- Reference Group יאשרו להוסיף מדינות נוספות לביג 5? האם טורקיה תשתכנע ותחזור לתחרות במידה ותצטרף לביג 5? האם טורקיה תשדר שוב את האירוויזיון למרות שמארגני התחרות לא מתכוונים לשנות את אופיה? העתיד יאמר… אך דר' פריילינג מציין כי נעשים מאמצים רבים להחזיר את טורקיה לאירוויזיון.

לראיון המלא עם דר' פראנק דיטר פריילינג בעמוד הפייסבוק של דר' אירוויזיון לחצו – כאן! שם תוכלו להאזין לדבריו המלאים בראיון בן 30 דק' בשפה הגרמנית.

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!